در آیین رونمایی مجموعه ای از آثار پیشکسوت هنر نوگرای ایران برای نخستین بار؛

نام آوران هنر ایران از «محسن وزیری مقدم» می گویند

در مراسم ویژه افتتاح نمایشگاه آثاری از «محسن وزیری مقدم» از پایه گذاران جنبش هنر نوگرای معاصر ایران، متعلق به گنجینه فرهنگستان هنر که برای نخستین بار رونمایی می شود، نام آوران هنر ایران از نقش اثرگذار و جریان ساز او در تاریخ تحول هنر معاصر خواهند گفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری، پژوهشی صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این نشست تخصصی که عصر پنجشنبه سی دی در تالار گلستان فرهنگستان هنر و پیش از افتتاح نمایشگاه و رونمایی آثاری ارزشمند از تمامی دوره های کاری استاد وزیری مقدم از دهه های بیست و سی تا آخرین سالهای عمر در نگارخانه «خیال» صبا، برگزار می شود، به بررسی و تحلیل کارنامه هفتاد سال حضور این پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی ایران اختصاص خواهد داشت.

در این نشست، غلامحسین نامی، فرشید مثقالی، دکتر مهدی حسینی، استاد حبیب اله درخشانی، بهزاد شیشه گران، دکتر مرتضی گودرزی، دکتر حسینعلی نوذری، مژده طباطبایی، جعفر نجیبی، و سهراب هادی پیرامون ابعاد گوناگون کار این هنرمند و فضای فکری و گفتمانهای مفهومی دوران فعالیت او در هنر ایران سخن خواهند گفت.

نمایشگاه آثار دیده نشده محسن وزیری مقدم همزمان با رونمایی یادنامه تحلیلی و تصویری این هنرمند با مقالات و گفتارهایی از پیشکسوتان و پژوهشگران هنر معاصر ایران از ساعت 15:30 تا 18:30 در فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۴ بهمن ۱۴۰۰ با ارائه بخشی مهم و مستند از تاریخ نقاشی معاصر برای اولین بار، میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.

آدرس مجازی: https://b2n.ir/t40211

logo-samandehi