نمایش آثار مری کاسات در موزه ونگوگ

موزه ون گوگ چهار اثر نادر از هنرمند آمریکایی مری کاسات را برای مجموعه خود به دست آورده است.

به گزارش گالری آنلاین، مری کاسات (1844-1926) بخشی از نسل اول امپرسیونیست ها و هم عصر با ونسان ون گوگ بود. سه حکاکی رنگی بزرگ و یک لیتوگرافی منحصر به فرد به رنگ مشکی، از برجسته ترین کارهای او محسوب می شوند. کاسات بسیار جلوتر از زمان خود بود: تصمیم او برای استفاده از چاپ رنگی جسورانه بود، و او از نزدیک با فرآیند تولید پیچیده و وقت گیر درگیر بود. کاسات اکثر حکاکی ها را خودش طراحی و چاپ کرد.

امیلی گوردنکر، مدیر کل موزه ون گوگ می گوید: «ما سال‌ها امیدوار بودیم که پرینت های مهمی از این دست را به دست آوریم، و خوشحالیم که اکنون می‌توانیم آن‌ها را به مجموعه خود اضافه کنیم. ما از VriendenLoterij، صندوق Mondriaan، انجمن رامبراند و همچنین اهداکنندگان شخصی برای تأمین مالی کامل این خریدهای قابل توجه بسیار سپاسگزاریم. به محض بازگشایی موزه برای عموم، آثار جدید بر روی یک دیوار اختصاصی در مجموعه دائمی به نمایش گذاشته خواهند شد.

مری کاسات با نقاشی‌ها و طراحی‌های امپرسیونیستی خود، نیرویی نوآور در دنیای هنری اواخر قرن نوزدهم پاریس بود. کاسات در ابتدا نسبت به چاپ شکاک بود، اما در حدود سال 1879، او جذابیت تکنیک های گرافیکی را تشخیص داد - مانند همکارانش، ادگار دگا و کامیل پیسارو چهار پرینت به دست آمده، که در شرایط عالی هستند، در زمره بهترین آثار گرافیکی تولید شده در fin de siècle به حساب می آیند. کلود راجر-مارکسین منتقد مشهور در سال 1938 نوشت: «همراه با مجموعه‌های بونارد، ویلارد و تولوز لوترک، اینها بدون شک موفق‌ترین پرینت های رنگی هستند که تاکنون تولید شده‌اند».

logo-samandehi