پیش بینی 60 میلیون دلاری نقاشی ماگریت

فروش پیش رو ساتبیز قرار است معیار جدیدی را برای نقاش سوررئالیست ایجاد کند که قیمت‌های آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش گالری آنلاین، تابلویی از رنه ماگریت که به مدت 60 سال در کلکسیون یکی از موزه‌ها و حامیان قدیمی این هنرمند بلژیکی بود، در حراجی فروخته می‌شود. این نقاشی که قرار است در ساتبیز در جریان فروش عصرانه در لندن در تاریخ 2 مارس به فروش برسد، با ضمانت تضمین شده است و تخمین زده می‌شود بیش از 45 میلیون پوند (60 میلیون دلار) فروخته شود.

این اثر قرار است از رکورد فعلی حراج ماگریت 26.8 میلیون دلاری که برای Le Principe du Plaisir (1937) این هنرمند در ساتبیز در سال 2018 پرداخت شده است، عبور کند.

تابلو L’Empire des lumières (1961) که در ماه مارس امسال به حراج گذاشته شد، ترکیبی را به تصویر می‌کشد که هنرمند اغلب در دهه‌های 1950 و 1960 از آن استفاده می‌کرد. این صحنه نمای بیرونی تاریکی از یک خانه مسکونی در حومه شهر را به تصویر می کشد که یادآور آنچه در بروکسل، شهری که ماگریت در آن مستقر بود، دیده می شود. اگرچه خانه از درون روشن است و یک چراغ خیابانی تاریکی قبل از ساختمان را روشن می کند،همچنان آسمان آبی با ابرها بالای سرش آویزان است.

ماگریت این اثر را برای Anne-Marie Crowet Gillon، بارونس فرانسوی و دختر یکی از حامیان اصلی او، وکیل پیر کروت، تولید کرد. گیلون که در سن 16 سالگی با این هنرمند آشنا شد، برای چندین اثر ماگریت ژست گرفت و بعداً در تابلوی خود به نام «پری نادان» در سال 1950 ظاهر شد.

هلنا نیومن، رئیس اروپایی ساتبی و رئیس هنر امپرسیونیست و مدرن در سراسر جهان، در بیانیه ای این نقاشی را یکی از "تصاویر قطعی هنر سوررئالیستی" توصیف کرد.این اثر از سال 2009 به صورت قرضی در موزه ماگریت در بروکسل حضور دارد.

logo-samandehi