۳۸ هزار نفر از خدمات طرح آموزش رایگان هنر در سراسر کشور بهره مند شدند

وزیر فرهنگ گفت: با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در این وزارتخانه گامی جدی برای توزیع عادلانه خدمات آموزشی حوزه فرهنگ و هنر و تحقق عدالت فرهنگی برداشته شده و تاکنون با برنامه ریزی این قرارگاه در دو مرحله ۳۸ هزار نفر در ۲۰ استان از خدمات طرح آموزش رایگان هنر بهره‌مند شده اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، ظهر امروز -سه‌شنبه- در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در وزارت فرهنگ برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت‌های دولت مردمی در حوزه فرهنگ، تحقق عدالت فرهنگی است که در مسیر رسیدن به این هدف قرارگاه محرومیت زدایی در این وزارتخانه تشکیل شد و در مرحله نخست بیش از ۲۸ هزار نفر در ۵۰ رشته هنری این دوره‌های رایگان آموزشی را طی کردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر که ثبت‌نام متقاضیان آن به تازگی پایان یافته، بیش از ۱۰ هزار نفر در ۹ استان در سامانه ثبت‌نام کردند و در مجموع دو مرحله، ۳۸ هزار نفر در ۲۰ استان زیر پوشش خدمات طرح آموزش رایگان هنر قرار می‌گیرند.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به وظایف و اهداف کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، تاکید کرد: خوشبختانه مباحث اصلی مطرح شده در این کمیته با رویکرد مدیریت فرهنگی دولت مردمی که تحقق عدالت فرهنگی است تطابق دارد. باید شرایطی فراهم شود تا به هم‌افزایی گسترده در زمینه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف دست یابیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که رویکرد دولت مردمی بر تحقق عدالت فرهنگی استوار است، بر گسترش طرح‌هایی مانند سینماسیار تاکید کرد و گفت: گسترش سینماسیار در مناطق کم‌برخوردار و بهره‌مندی از ظرفیت مردمی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه‌های عمومی کشور در مسیر عدالت فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است که مسئولان مرتبط باید با روحیه‌ای انقلابی، مکتبی و جهادی به دنبال تحقق اهداف از پیش تعیین شده این مسیر باشند.

گفتنی است، شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی در سال ۱۳۸۲ با هدف رسیدن به توسعه امنیت پایدار و تقویت وحدت در استان‌های مرزی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ۴ کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل این شورا فعالیت می‌کنند.

logo-samandehi