حبیب الله صادقی کار‌های فاخری در حوزه انقلاب ارائه داد

در مراسم تشییع پیکر حبیب الله صادقی که صبح امروز در فرهنگستان هنر برگزار شد جمعی از مسئولان کشور، شاگردان و دوستان آن مرحوم از مهمترین ویژگی‌ها و شخصیت این هنرمند گفتند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت فقدان این هنرمند به جامعه هنری و شاگردان او گفت: حبیب الله صادقی هنرمند برجسته و باسابقه‌ای بودند که در بهمن سال گذشته نیز در موزه هنر‌های معاصر با رییس جمهور دیدار داشت و درباره آثار تجسمی به ایشان توضیحاتی داد.

اسماعیلی با اشاره به اولین آثار نقاشی حبیب الله صادقی که به قبل از سال ۵۶ برمی گردد، گفت: از همان موقع و قبل از انقلاب نیز کار‌های فاخر این هنرمند در حوزه ترویج انگاره‌های انقلابی بود مثل همین کار اخرشان که همراه همسرشان عاشقانه روی آن وقت و انرژی گذاشتند تا تابلوی صدمتری را به پایان برسانند تابلویی که از تاریخ پرشکوه ایران عزیز تا نماز حضرت اقا بر پیکر شهیدسلیمانی را نشان میدهد.

وزیر فرهنگ گفت: حبیب الله صادقی با جهادی کم نظیر کار این تابلو را انجام می داد و ما همگی منتظر رونمایی آن بودیم که متاسفانه فرصت نشد با حضور خودشان به سرانجام برسد.
اسماعیلی افزود: دعا میکنیم روح این هنرمند مهمان اباعبدالله الحسین باشد چرا که او هر محرم و هر عاشورا تابلویی را با اشک درباره سیدالشهدا ترسیم میکرد.

logo-samandehi