نامزدهای جایزه بین‌المللی بلندمرتبه‌سازی ۲۰۲۲معرفی شدند

فهرست نامزدهای جایزه بین‌المللی بلندمرتبه‌سازی ۲۰۲۲ با معرفی ۳۴ پروژه از ۱۳ کشور اعلام شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این جایزه در موزه معماری آلمان (DAM) از میان بیش از ۱۰۰۰ بلندمرتبه جدید در سراسر جهان در دو سال گذشته انتخاب شده‌اند. مانند سال‌های گذشته، کاهش قابل توجهی در سازه‌های بلندمرتبه‌های تکمیل‌شده دیده می‌شود. هیات داوران این دوره از جایزه از معماران، مهندسان، منتقدان و کارشناسان بین‌المللی تشکیل شده است.

در پاییز امسال اسامی پنج نامزد نهایی اعلام و برنده نهایی نیز هشتم نوامبر ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. جایزه بین‌المللی بلندمرتبه‌‌سازی امسال به ساختمانی تعلق می‌گیرد که پایداری، طراحی خارجی و استفاده داخلی از فضا را ترکیب کرده و جنبه‌های اجتماعی و مرتبط با برنامه‌ریزی شهری را کامل در نظر گرفته تا طرحی نمونه ایجاد کند. ۹ برج در چین و هفت برج در دیگر نقاط آسیا قرار دارند. همچنین هشت نامزد دیگر در ایالات متحده و چهار پروژه در اروپا واقع شده‌اند.

موزه معماری آلمان یکی از معروف‌ترین موزه‌های مطرح جهان در حوزه معماری است که گونه‌های مختلفی از سبک معماری در جهان از عصر حجر تا مدرن را در چهار طبقه به نمایش گذاشته است. همچنین در این موزه علاوه بر سازه‌ها و ماکت‌های فوق‌العاده، نمایشگاهی با ۲۵هزار جلد کتاب دیده می‌شود که بیشتر آن‌ها به صورت مصور هستند و با ارائه عکس‌های مختلف از شیوه‌های مختلف معماری در سراسر جهان می‌توانند سبک‌های متنوع معماری را تا ۶۰ سال آینده پیش‌بینی کنند.

logo-samandehi