طراحی موزه‌ای ملهم از ادوار زمین‌شناسی

ساختمان جدید موزه عمومی میلواکی با مجموعه‌ای از سازه‌های مدور و الهام گرفتن از ادوار زمین‌‌شناسی طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، گروه معماری Ennead از طرح خود برای ساختمان موزه عمومی میلواکی در ویسکانسین پرده‌برداری کرد. این طرح شامل مجموعه‌ای از سازه‌های مدور است که از ادوار زمین‌شناسی منطقه الهام گرفته شده است. معماران پروژه ‌گفته‌اند: «طراحی موزه جدید یادآور ادوار زمین‌شناسی موجود در پارک ایالتی منطقه است که نمادی از تنوع مناظر را که با حرکت آب در گذر زمان شکل گرفته، به نمایش می‌گذارد.»

طراحی این موزه جدید بر اساس فعالیت‌های یخچال‌های طبیعی منطقه بوده است. طرح‌های این سازه، مجموعه‌ای از پاکت‌های گرد با لبه‌های شیاردار در نمای بتنی و شیشه‌ای و نشان‌دهنده لایه‌‌های زمین‌شناسی پشته‌های دریایی باستانی موجود در پارک ایالتی است. همچنین گوشه‌های مدور نما برای اشاره به فرسایش و هوازدگی مناظر یخچالی که بیشتر ویسکانسین را شکل داده، طراحی می‌شوند.

در پایه سازه، بتن برش داده می‌شود تا پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ بتوانند فضای داخلی موزه را به روی عموم باز کنند و نور وارد آن شود. پنجره های نواری در فواصل نامتقارن به سمت بالای نما ادامه می‌یابند و باعث ایجاد تنوع در بتن لایه‌ای می‌شوند.

این موزه جدید پنج طبقه، دارای ۲۰۰ هزار فوت مربع مشاعات و فضای نمایشگاهی با سه ورودی اصلی خواهد بود. در سطوح بالا، راهروهای شیشه‌ای سازه‌ها را به هم متصل می‌کنند و نور را به داخل هدایت می‌کنند. طرح سیال ساختمان به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تا پیش‌نمایش طبقات مختلف نمایشگاه را ببینند و از تماشای پشت صحنه فضاهای مجموعه، اشیاء و نمونه‌هایی که معمولاً پشت درهای بسته پنهان شده‌اند، لذت ببرند.

طراحی نمایشگاه توسط استودیوی طراحی Thinc مستقر در نیویورک صورت می‌گیرد که شامل گالری‌های دائمی و همچنین فضایی برای اینستالیشن است. دو باغ در زمین این موزه جدید یکی در سطح زمین و دیگری در پشت بام دیده ‌می‌شود که گونه‌ گیاهان بومی منطقه را در خود جای می‌دهد. همچنین این موزه دارای یک افلاک‌نما، فضاهای آموزشی و تحقیقاتی خواهد بود.

logo-samandehi