نمایش آثار قرن هجدهمی در موزه Getty

موزه Getty لس آنجلس، کالیفرنیا، آثار قرن هجدهم را ارائه می‌کند، نمایشگاهی که محبوبیت آثار پاستل‌ را در اروپای قرن هجدهم بررسی می‌کند و ویژگی‌های فیزیکی خیره‌کننده آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه با ارائه آثاری از مجموعه موزه گتی به همراه چهار اثر امانتی، از 30 اوت 2022 تا 26 فوریه 2023 در مرکز گتی برپاست.

در اواسط قرن هجدهم، پاستل ها به اوج بی سابقه ای از محبوبیت و تحسین رسیدند. رنگدانه‌های خشک و ساتنی که در چوب‌هایی با هر رنگی ساخته می‌شدند، قابل حمل بودند و امکان اجرای سریع را فراهم می‌کردند - به هنرمندان اجازه می‌داد تا اصولی یک نقاشی را بکشند.

امیلی بینی، متصدی نقاشی های اروپایی در موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو و متصدی سابق طراحی ها در موزه گتی، می گوید: «کار با پاستل با ,نقاشی با رنگ روغن, که به تجهیزات دست و پا گیر، نشستن طولانی و زمان خشک شدن طولانی نیاز دارد، تفاوت زیادی دارد. سهولت نسبی و قابل حمل بودن آن‌ها، پاستل‌ها را به وسیله‌ای مطلوب برای هنرمندان دوره گردی تبدیل کرد که به دنبال گسترش کارنامه خود با پرتره هستند.

پاستلیست‌ها اغلب بسیار متحرک بودند و به مقاصد دور و دراز سفر می‌کردند. هنرمندان و نظاره‌گرانی که در پاستل‌های قرن هجدهم ارائه می‌شوند از اتریش، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئیس و هلند آمده‌اند (گواهی بر ماهیت اروپایی بودن پدیده پاستل)

پاستل های قرن هجدهم مانند آثاری از ژان اتین لیوتار، جان راسل، و روزالبا کریرا و دیگران در مجموعه موزه گتی برجسته می شوند. این نمایشگاه همچنین شامل آثاری است که اخیراً از آدلاید لابیل-گیارد و پیترو آنتونیو روتاری به دست آمده است و همچنین آثاری از کورنلیس تروست که به ندرت دیده شده و به صورت امانت بلندمدت از Mauritshuis در هلند گرفته شده است.

پاستل های این نمایشگاه با رنگ های غنی، با قطعات برجسته ای مانند زن جوان روتاری با یک فن و پرتره لیوتار از ماریا فردریک، ون رید-آتلون در هفت سالگی، مخاطبان را جذب خواهند کرد.

الی برنیک، کارآموز فارغ التحصیل در موزه گتی و یکی از متصدیان نمایشگاه، می گوید: «این نمایشگاه با نمایش آثار بسیاری از بااستعدادترین پرتره نگاران عصر پاستل، جشنی مجلل برای چشم هاست. علاوه بر این، این نمایشگاه چندین اثر از پاستلیست‌های زن مانند آدلاید لابیل-گیارد، روزالبا کریرا و مری هور را به نمایش می‌گذارد که نمونه‌ای از نقش مهم این رسانه در آوردن زنان هنرمند به این حرفه است.

پاستل‌های قرن هجدهم توسط امیلی بینی، متصدی نقاشی‌های اروپایی در موزه‌های هنرهای زیبای سانفرانسیسکو و متصدی سابق طراحی‌ها در موزه گتی و الی برنیک، کارآموز فارغ‌التحصیل در موزه گتی، با کمک جولیان بروکس، متصدی ارشد طراحی در موزه گتی سرپرستی می‌شود.

logo-samandehi