بلندترین آسمان‌خراش جمهوری چک

شرکت CHYBIK + KRISTOF از برج استراوا رونمایی کرد

این سازه با ارتفاع 235 متر بالاتر از قلب شهر استراوا خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین، شرکت CHYBIK + KRISTOF از طرح های خود برای ساخت برج استراوا رونمایی کرد که به زودی به عنوان بلندترین آسمان خراش در جمهوری چک خواهد بود. آخرین پروژه شهری آنها که توسط معماران در سال 2019 آغاز شد، با نیاز به بازنگری در نوع شناسی آسمان خراش به یک موجودیت عملکردی جدید پاسخگو به نیازهای اجتماعی معاصر تبدیل شد و در این مورد،با بازسازی و فعال سازی مجدد شهر پسا صنعتی استراوا انتظار می رود ساخت این برج در سال 2027 به پایان برسد.

تغییر از شهر صنعتی به فرهنگی

شرکت CHYBIK + KRISTOF برج استراوا خود را در پاسخ به دگرگونی سریع شهر چک پیشنهاد می کند. در طول سه دهه گذشته، استراوا از یک شهر استخراج زغال سنگ به یک صنعت اطلاعات محور تبدیل شده است. این شخصیت جدید نیازمند بازنگری کامل در بافت شهری برای انطباق است. این شهر با تاریخ غنی خود که از طریق زیرساخت های سنتی خود بیان می شود، سومین شهر بزرگ در جمهوری چک است. توسعه آن از مکان‌های صنعتی به ساختمان‌های فرهنگی و مسکونی، شامل یک سالن کنسرت جدید توسط معماران استیون هال، همراه با موزه‌ها، دانشگاه ها، گالری‌ها و مسکن است.

این آسمان‌خراش 56 طبقه ای بر تعهد استودیو برای بازسازی مرکز شهر و فعال‌سازی فضای عمومی درون برج و محیط نزدیک آن تاکید دارد. ساختار نمادین شکل x-پسند و همراه با آن، هندسه مورب آن، کل ساختمان را یکپارچه می کند و به سطوح پی‌درپی عملکردهای در دسترس عموم و امکانات خصوصی اجازه می دهد تا هماهنگ عمل کنند. طراحی ساختمان متشکل از مجموعه پیچیده‌ای از دیوارهای پی‌درپی و نمای شیشه‌ای آن، با تغییر در محور خود، از عملکردهای چندمنظوره پشتیبانی می‌کند و مناظر خیره‌کننده واحدهای مسکونی از شهر و مناظر اطراف را مقدور می‌سازد و در عین حال حریم خصوصی و فضای زندگی قابل توجهی را نیز فراهم می‌کند.

طراحی توسط CHYBIK + KRISTOF

شکل برج استراوا توسط CHYBIK + KRISTOF برای گسترش طراحی شده است و مناظر وسیعی را با باغ آسمان(درپشت بام) ارائه می دهد، در حالی که به طور همزمان سطح همکف لابی فضای عمومی را گسترش و فعال می کند. بازار جدید به گونه ای طراحی شده است که با مقیاس و هدف فضاهای داخلی مرتبط باشد.

این تیم عمداً دو فضای وسیع (لابی و باغ آسمان) را برای استفاده به عنوان مناطق تفریحی طراحی کردند و از عموم مردم دعوت کردند تا فضای عمومی ساختمان را فعال کنند. فضاهای عمومی اضافی که در سراسر برج استراوا پراکنده شده اند، شامل دفاتر، مرکز کنگره، خدمات خرده فروشی و هتل است. پشت بام پانوراما با کافه، رستوران و بار برای ورود عموم آزاد است.

logo-samandehi