نمایش شیشه های ظریف در اشکال هنری غیر معمول

رویداد صنایع دستی برلین نمایشگاه جدید خود را که به مجموعه ای از ظروف شیشه ای رنگارنگ زیبا از دهه 1950 تا 1970 اختصاص دارد، از 2 سپتامبر تا 18 نوامبر 2022 در معرض دید قرار داده.

با گزارش گالری آنلاین، این رویداد شفافیت، فرم و رنگ بیش از 30 شی شیشه ای منحصر به فرد را در رنگ های مختلف ارائه می دهد. اشکال و اندازه ها، به افتخار سال بین المللی شیشه 2022 که توسط سازمان ملل متحد اعلام شده به نمایش گذاشته شده است.

در کنار اشیاء شیشه‌ای، یک بوم کتان در مقیاس بزرگ توسط هنرمند معاصر برلینی، نادین شمن، مفهومی ناب از فرم و رنگ را بازتاب می‌دهد. شمن در کار خود لایه های مختلفی را که منعکس کننده برخوردهای انسانی است - گفته و ناگفته کاوش می کند و به این لحظات، بیانی ماندگار می دهد. سطح هایی از شفافیت، جریان رنگ و شکل ، منعکس کننده این فعل و انفعالات است. در ارتباط از دست رفته با مونو2021، سبز، زرد و آبی پر جنب و جوش، که به طور تکانشی به بوم اضافه شده اند، نشان دهنده یکی از این لحظات بین فردی در زمان هستند.

کارآفرین فرهنگی آنا رزا توما با الهام از روش هایی که این دو رسانه متمایز از فرم و رنگ استفاده می کنند، این مجموعه را به عنوان همزیستی نمونه ای از هنر و طراحی، مطابق با صنایع دستی توصیف میکند، که ماموریت برلین به حمایت و ارائه این رشته های ذاتی مرتبط است.

بیش از 9000 سال پیش، اختراع شیشه با مخلوط کردن سه ماده اولیه - شن و ماسه سیلیس، سودا و پتاس در دمای بالا - ماده بسیار متنوعی را ایجاد کرد که با صنعتگران و هنرمندان ماهر به درجات هنری جدیدی رسید. امروزه شیشه سازی جایگاه ویژه ای در میان هنر و طراحی دارد. با تجلیل از این ماده متغیر، گلدان‌های شیشه‌ای و اشیاء نمایش داده شده همگی با دهان دمیده شده و شیشه‌های رنگارنگ ظریف ساخته شده‌اند تا آثار هنری پیچیده‌ای ایجاد کنند که مهارت‌های پیچیده و سبکی صمیمانه را منتقل می‌کنند. متمایز به دلیل تنوع رنگی، از آبی سبز، قرمز گیلاسی و بنزینی گرفته تا رنگ‌های پاستلی کم‌رنگ، به شکلی جدید در فرم‌های برازنده شکل گرفته‌اند که حس و غنای مدرنی را به مواد سنتی می‌افزایند.


logo-samandehi