میان فضاهای پنهان

جین مانوس، تغییر را با ایجاد توهم اشکال هندسی ایجاد می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، مجسمه‌های انتزاعی جسورانه او اکنون در موزه هنر جورجیا در باغ مجسمه‌های جین و هری ویلسون در نمایشگاه «جین مانوس، بی‌هراس» تا 12 فوریه 2023 به نمایش گذاشته شده است و ماکت‌های کوچک‌تری در داخل موزه دیده می‌شوند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند روند خلاقیت پویای هنرمند را دنبال کنند.

از سال 1982، مانوس با کار به عنوان یک هنرمند آثار هنری عمومی فعالیت کرده است. آثار او در سراسر ایالات متحده و در سراسر جهان، از مونت کارلو و فلورانس گرفته تا هاوانا و ناپل به نمایش درآمده است. در سال 1996، آثار او به عنوان بخشی از جشن افتتاحیه ساختمان جدید موزه، در مجتمع هنرهای نمایشی و تجسمی دانشگاه جورجیا به نمایش گذاشته شد. مجسمه های اخیری که در نمایشگاه فعلی به نمایش گذاشته شده اند از 6 تا 24 فوت ارتفاع دارند و از آلومینیوم جوش داده شده و رنگ شده ساخته شده اند. این فرم‌های هندسی برجسته از طریق مقیاس و تنوع خود وسعت داده می‌شوند.

مانوس گفت: «این یکی از کارهایی است که من واقعاً برای انجامش تلاش می‌کنم، این است که آن را سه بعدی می‌کنم و به شما این احساس را می‌دهم که شما می‌توانید از آن عبور کنید، یا بخشی از آن باشید. آنها نه تنها از دو جهت جلو و عقب بلکه از همه جهات متفاوت هستند.»

کارگردان ویلیام یو.آیلند، که این نمایشگاه را با معاون بازنشسته آنلیس موندی سازماندهی کرد، نوشت: «از اولین نمایشگاهش در اینجا، آثار مانوس به دلیل تضاد بین قدرت و لمس تزئینی رنگ های روشن در سطح ملی شناخته شده است. جین مانوس از مقیاس نمی ترسد و اگر امکان داشت آثار خود را در جهات مختلف تا 40 فوت گسترش می داد.

logo-samandehi