حمله معترضان محیط‌زیستی به یک مجسمه

اعضای یک گروه محیط زیستی این‌بار با رنگ به اثر هنری از یک مجموعه خصوصی حمله کردند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر نوشت، حملات نمادین فعالان محیط زیستی در هفته‌های اخیر در نقاط مختلف جهان خبر ساز شده است و اینک دو معترض به مجسمه متعلق به یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌دارهای خصوصی فرانسه حمله کرده‌اند.

معترضان گروه «نسل آخر»‌ اخیرا بر روی مجسمه نقره‌ای اثر «چارلز ری»‌ رنگ نارنجی ریختند. این مجسمه در خارج از مجموعه خصوصی متعلق به «فرانسوا پینو» میلیاردر فرانسوی قرار دارد.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، یکی از معترضان از اسب بالا می‌رود و پیراهنی را در مقابل مجسمه اسب‌سوار قرار می‌دهد که عبارت «فقط ۸۵۸ روز برایمان باقی مانده است»‌ بر روی آن نوشته شده است. این عبارت در حقیقت به محدودیت زمانی سه ساله برای کاهش تولید CO۲ اشاره دارد. معترضان در جریان این اقدام مقابل مجسمه نشستند.

اعتراضی که در پاریس شکل گرفت در واقع ادامه اعتراضات مشابه گروه‌های محیط زیستی است که با هدف گرفتن آثار هنری موزه‌های مشهور جهان صورت می‌گیرد. این گروه از افراد، پیش‌تر به نقاشی «مرگ و زندگی» اثر «گوستاو کلیمت»‌ نقاش برجسته اتریشی حمله کردند و روی آن رنگ سیاه روغنی ریختند.

دو معترض بر روی یکی از نقاشی‌های «امیلی کار» نقاش کانادایی که در «گالری هنر ونکوور»‌ نگهداری می‌شود، شیره درخت افرا ریختند و دست‌هایشان را با چسب دیوار چسباندند.

«جیغ» اثر «ادوارد مونک» که در «موزه ملی نروژ» واقع در «اسلو» نگهداری می‌شود، چندی پیش هدف حمله معترضان نیز قرار گرفته بود. مجموعه تابلوهای مشهور «قوطی‌های سوپ کمبل» اثر «اندی وارهول» هنرمند نامدار آمریکایی که در «گالری ملی استرالیا» نگهداری می‌شود نیز توسط معترضان محیط‌زیستی خط‌خطی شده بود.

پیش‌تر دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند. همچنین گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» و نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند. حتی «آفتاب‌گردان‌ها»ی مشهور «ون‌گوگ» نیز در امان نماندند و دو زن با حمله به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» روی آن سوپ گوجه فرنگی ریختند.

اما حملات نمادین معترضان محیط‌زیستی فقط به آثار هنری مشهور محدود نمی‌شود و اخیرا فعالان یک گروه محیط زیستی اسپانیایی در اعتراض به اجلاس اقلیمی «COP۲۷» که در مصر برگزار شده است، ‌یک نسخه بدل مومیایی در «موزه مصری» ‌واقع در بارسلونا را هدف قرار دادند.

logo-samandehi