مجرم شناخته شدن معترضان محیط‌زیستی به دلیل آسیب رساندن به قاب نقاشی «ون‌گوگ»‌

معترضان محیط‌زیستی پس از هجمه‌های بسیار به آثار مختلف هنری که در نهایت آسیب جدی را متوجه این کارها نکرده بود و بیشتر بار تبلیغی داشت، سرانجام به دلیل آسیب رساندن به قاب نقاشی «ون‌گوگ»‌ مجرم شناخته شدند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت،‌ دو نفر از فعالان گروه «استخراج نفت را متوقف کنید»‌ که خودشان را با چسب به قاب یکی از نقاشی‌های «ون‌گوگ» در گالری هنر لندن چسبانده بودند به دلیل آسیب رساندن به قاب نقاشی مجرم شناخته شدند.

این دو معترض ۲۴ و ۲۲ ساله با چسباندن خودشان به نقاشی «شکوفه درختان هلو»‌ در گالری «کورتالد»‌، حدود ۲,۰۰۰ پوند خسارت وارد کرده‌اند.

قاب نقاشی که «ون‌گوگ» در سال ۱۸۸۹ خلق کرده است به قرن هجدهم میلادی تعلق دارد و حتی از خود نقاشی نیز قدیمی‌تر است و با توجه به دادگاهی که روز پنجشنبه برگزار شد،‌ به این قاب آسیب همیشگی وارد شده است.

پیش‌تر دو فعال محیط زیستی دیگر که اهل بلژیک بودند به دلیل حمله به نقاشی «دختری با گوشواره مروارید»‌ اثر «یوهانس ورمیر»‌ در دادگاهی واقع در هلند به حبس محکوم شده بودند.

نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» نگهداری می‌شود. این دو معترض بلژیکی، از جمله فعالان محیط‌زیستی محسوب می‌شوند که اعتراضشان به استفاده از سوخت‌های فسیلی را با هدف قرار دادن آثار هنری مشهور موسسات و موزه‌های مهم جهان نشان می‌دهند.

logo-samandehi