شهر کریستال و بلندترین برج چندمنظوره در متاورس رونمایی شد

فیلیپه اسکودرو، بنیانگذار استودیو معماری EFE از آخرین طرح متاورس خود برای LEDY رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این مقصد جدید علاوه بر یک عرشه دیده‌بانی بلند، بازار پوشیده از یخ، گالری مملو از برف، بلندترین برج چند منظوره دسنترالند و کریستال را در خود جای خواهد داد.

«شهر کریستال» قصد دارد با مبارزه جاذبه، خواص مادی و ارائه تجربه ماورایی محدودیت‌های دنیای فیزیکی معاصر را بشکند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به نمایش بگذارد که در هیچ جای دیگری به جز دنیای دیجیتال وجود ندارد.

این شهر با حدود شش هکتار میزبان دفاتر، فروشگاه‌ها، گالری‌ها و رویدادها خواهد بود. برج کریستال، بلندترین برج فلزی کریستالی شکل در دسنترالند، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سکوهای متاورس است.

برج کریستال ۱۶۷ متر ارتفاع دارد و مانند یک یخچال طبیعی از بستر کوه یخ خود بیرون می‌آید. این پلتفرم این امکان را برای شرکت‌ها، هنرمندان و سازندگان فراهم می‌کند تا فضایی را در برج، بازار و همچنین منطقه رویداد با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه اجاره کنند. همچنین برندها می‌توانند از تخیل خود برای ایجاد مراکز خارق‌العاده خود استفاده کنند.

پایه «شهرکریستال» شامل فضای بزرگی برای رویدادهای عمومی است که به اندازه دو زمین فوتبال مساحت دارد. این فضا از مجموعه‌ای برش‌ها شبیه شکاف‌های یخچال تشکیل شده و در مرکز آن، یک مجسمه بلند با عنوان «GEM» که توسط فیلیپه اسکودرو طراحی شده است، قرار دارد.

در محوطه فضای رویداد عمومی، بازاری قرار دارد که کف آن توهم لایه نازکی از آب درخشان را می‌دهد و بالای آن سقفی از یخ نازک مانند یک سفینه شناور آویزان است. با ساخت و صعود بازار برای فضاهای جدید در متاورس، یخ روی پشت‌بام شروع به ذوب شدن خواهد کرد و با رشد آن سازگار می‌شوند. برخلاف دنیای فیزیکی با رشد توسعه صنعتی، ذوب شدن یخچال‌ها عواقبی سنگین برای زمین و ساکنانش به دنبال خواهد داشت.

فلیپه اسکودرو یک استودیو و گالری با طراحی خودش که شبیه به یک یخچال شناور بزرگ در نزدیکی برج‌ها است، در خود جای خواهد داد. رونمایی از «شهر کریستال» ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ انجام شد.

logo-samandehi