فینالیست رقابت نقاشی 150 هزار دلار برنده شد

هنرمند ویکتوریایی برای نقاشی کوچکش از چهره هنرمند و دوست اش لوئیس میلر، برنده شد.

به گزارش گالری آنلاین، درندل، هنرمند ویکتوریایی که به خاطر آثار فیگوراتیو خود شهرت دارد، روز چهارشنبه در مراسمی در سیدنی به عنوان برنده جایزه ملی پرتره داگ موران به ارزش 150 هزار دلار معرفی شد. درندل و میلر که دوستان خوبی هستند، هر دو برای اعلام حضور داشتند.

درندل پس از اعلام این خبر گفت: ما مدت زیادی است که یکدیگر را می شناسیم. «ما قبلاً همدیگر را نقاشی نکرده بودیم. لوئیس یک نقاش پرتره است و بسیاری از سلف پرتره ها را انجام داده است تا مردم چهره او را بشناسند.

جرارد وان، داور جایزه و مورخ هنر، آن را «تصادفی جالب» خواند که پرتره «عالی» میلر نیز فینالیست شد، اما گفت که نقاشی درندل «درست از ابتدای فرآیند داوری، در یک زمینه بسیار قوی برجسته شد».

او افزود: «تکنیک نقاشی درندل فوق‌العاده، ماهرانه و ظریف با نورپردازی و تونالیته بی‌عیب است... این یک تصویر بی‌صدا و قدرتمند از چهره‌ای آشنا است، یک مطالعه شخصیتی هم تأمل‌کننده و هم به دلیل قدرت عاطفی و اعتبار آن، توجه را می‌طلبد».

نقاشی درندل از میلر فقط 30 سانتی متر طول دارد. وان گفت که اگرچه ممکن است برخی از بینندگان اندازه کوچک آن را «غافلگیرکننده» بدانند، اما این یک نقطه قوت است.

logo-samandehi