معرفی پنج هنرمند برتر آمریکایی در سال ۲۰۲۲

آثاری تعدادی از هنرمندان مطرح امریکایی در سال گذشته با استقبال زیاد خریداران آثار هنری مواجه شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲ فعالان عرصه هنر به بررسی‌های آماری پرداخته و بر اساس رویداد‌های مختلف که در جهان برگزار شده است، نکاتی درباره فروش یا اقبال مخاطبان به آثار هنری را مطرح می‌کنند. در این گزارش ۵ هنرمند برتر ایالات متحده به دلیل عملکرد آن‌ها در فروش و نمایش آثارشان در سال ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند که از میان آن‌ها تنها یک نفر در قید حیات است.

اندی وارهول (۱۹۲۸ - ۱۹۸۷)

وارهول یک هنرمند آمریکایی پس از جنگ بود که در سال ۱۹۲۸ به دنیا آمد. او در سال ۲۰۲۲ به فروش ۴۰۹، ۲۰۷، ۵۷۰ دلار دست یافت. آثار او در حال حاضر در گالری‌ها و موزه‌های کلیدی متعددی مانند موزه هنر‌های معاصر برلین در حال نمایش هستند. رکورد قیمت این هنرمند ۰۰۰، ۰۴۰، ۱۹۵ دلار برای تابلوی «شات سیج بلو مرلین» است که سال ۲۰۲۲ در کریستیز نیویورک فروخته شد.

ژان میشل باسکیا (۱۹۶۰ - ۱۹۸۸)

باسکیا هنرمند معاصر آمریکایی بود که در سال ۱۹۶۰ به دنیا آمد. او در سال ۲۰۲۲ به فروش ۴۲۷، ۴۴۲، ۲۱۲ دلار دست یافت. آثار باسکیا در حال حاضر در مکان‌های متعددی مانند موزه آلبرتینا در وین و موزه هنر‌های معاصر برلین در هامبورگر بانهوف به نمایش گذاشته شده است. تا به حال گالری‌ها و موزه‌های کلیدی متعددی مانند آلبرتینا مدرن آثار باسکیا را به نمایش گذاشته‌اند. رکورد قیمت این هنرمند در حراجی۵۰۰ ،۴۸۷، ۱۱۰ دلار برای اثر «بی نام» است که سال ۲۰۱۷ در ساتبیز نیویورک فروخته شد.

مارک روتکو (۱۹۰۳ - ۱۹۷۰)

روتکو نقاش آمریکایی دوران جنگ بود که در سال ۱۹۰۳ به دنیا آمد و در سال ۲۰۲۲ به فروش ۵۶۶ ، ۲۹۹ ، ۱۹۸ دلار دست یافت. آثار او در حال حاضر در چندین مکان مانند آلبرتینا مدرن در وین نمایش داده می‌شود. گالری‌ها و موزه‌های کلیدی متعددی آثار مارک روتکو را در گذشته به نمایش گذاشته‌اند. رکورد قیمت این هنرمند در حراجی ۸۶۸۸۲۵۰۰ دلار برای «نارنجی، قرمز، زرد» است که سال ۲۰۱۲ در کریستیز نیویورک فروخته شد.

سای تومبلی (۱۹۲۸ - ۲۰۱۱)

سای تومبلی هنرمند آمریکایی پس از جنگ بود که در سال ۱۹۲۸ به دنیا آمد. در سال ۲۰۲۲ او به فروش ۴۳۹، ۷۱۲، ۱۶۵ دلار دست یافت. آثار او در حال حاضر در مکان‌های متعددی مانند گالری گاگوسیان، بورلی هیلز و... نمایش داده می‌شود و فوریه ۲۰۲۳ در موزه هنر میلواکی به نمایش گذاشته می‌شود. گالری‌ها و موزه‌های متعددی مانند گتی سنتر آثار او را در گذشته به نمایش گذاشته‌اند. رکورد قیمت این هنرمند در حراجی ۰۰۰، ۵۳۰ ، ۷۰ دلار برای اثر «بی نام» است که سال ۲۰۱۵ در ساتبیز نیویورک فروخته شد.

جاسپر جونز (۱۹۳۰)

جاسپر جونز هنرمند آمریکایی پس از جنگ است که در سال ۱۹۳۰ متولد شد. آثار او در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۳۰۱، ۳۳۳، ۹۳ دلار به فروش رسید. در حال حاضر در چندین مکان مانند گالری هنری انتاریو در تورنتو آثار جونز نمایش داده می‌شود. رکورد قیمت این هنرمند در حراجی ۰۰۰، ۳۵۰ ، ۵۵ دلار برای «شروع کاذب کوچک» است که سال ۲۰۲۲ در کریستیز نیویورک فروخته شد.


logo-samandehi