پررونق‌ترین حراجی‌های مطرح جهان با آثار هنری استادان نقاشی

جدیدترین دوره از فروش آثار هنری استادان قدیمی نقاشی در حراجی‌های کریستیز و ساتبیز به پررونق‌ترین حراجی‌های این گروه از آثار هنری در فصول اخیر تبدیل شده است که با ارائه مجموعه‌های خصوصی درجه یک،‌ افزایش تمایل موزه‌ها و اشتیاق خریداران جدید همراه بوده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت نوشت،‌ حراجی کریستیز در روز چهارشنبه با ارائه تقریباً ۷۵ اثر به فروش ۶۲.۸ میلیون دلاری دست یافت. ۱۸.۵ میلیون دلار از این مبلغ از فروش کامل مجموعه «جکی سافرا» تاجر برزیلی ـ سوئیسی و ۴۴.۲ میلیون دلار آن از حراج آثار هنری استادان قدیم نقاشی حاصل شد.

حراجی ساتبیز نیز در همان روز ۸۶.۶ میلیون دلار دست یافت. مجموع فروش هر دو این حراجی‌ها کمی کمتر از ۱۵۰ میلیون دلار (۱۴۹.۴ میلیون دلار) شد.

در حراجی کریستیز و در بین آثار مجموعه خصوصی «سافرا»‌، جلد یک تا چهارم «حکایت‌های دو لا فونتن» اثر «ژان ـ بتیست اودری» با رسیدن به رقم ۲.۷ میلیون دلار به گران‌ترین اثر تبدیل شد و رکورد جدیدی برای «اودری»‌ به ثبت رسید.

نقاشی «گذرگاه سپلوژان»‌ اثر «ویلیام ترنر»‌ نیز به قیمت یک میلیون دلار فروخته شد و ۹۴۵,۰۰۰ دلار نیز برای «پرتره نجیب‌زاده‌ای که دستکش در دست دارد» اثر «جوس فان کلیو»‌ پرداخت شد.

«حکایت‌های دو لا فونتن» اثر «ژان-بتیست اودری»


گران‌ترین اثر در حراجی آثار هنری استادان قدیم نقاشی کریستیز نیز یک جفت پرتره از «گویا»‌ است که یک مادر و دختر را به تصویر می‌کشد و به قیمت ۱۶.۴ میلیون دلار فروخته شد. با فروش این پرتره‌ها رکورد فروش آثار هنری این هنرمند در حراجی که پیشتر ۷.۷ میلیون دلار بود نیز شکسته شد.

دیگر اثر گران‌ این حراجی تابلونقاشی از «ترنر» با عنوان «عمارت پاپ» بود که با قیمت ۴.۶ میلیون دلار فروخته شد.

گل سرسبد آثار مجموعه خصوصی که در حراجی ساتبیز به فروش رسید، نقاشی «سالومه و سر یحیی»‌ اثر «پیتر پل روبنس»‌ بود که حدود ۲۷ میلیون دلار فروخته شد و رکورد جدیدی را برای «روبنس» به ثبت رساند.

«پرتره مرد جوانی با قلم‌پر» اثر «برونتسینو»


در بخش اصلی فروش حراجی ساتبیز نیز نقاشی «پرتره مرد جوانی با قلم‌پر» اثر «برونتسینو» که اخیرا کشف شده است با قیمت چشمگیری به فروش رسید. این نقاشی پس از یک رقابت پنج دقیقه‌ای به قیمت ۱۰.۷ میلیون دلار به دو برابر قیمت تخمینی آن فروخته شد.

logo-samandehi