خرید تابلو نقاشی ارزشمند «گوستاو کایبوت»‌ برای فرانسه توسط شرکت کالاهای لوکس

فرانسه به لطف حمایت مالی شرکت کالاهای لوکس فرانسوی (LVMH) توانست یک تابلو نقاشی ارزشمند «گوستاو کایبوت»‌ را خریداری کند. این نقاشی از این پس در موزه «اورسی»‌ واقع در پاریس نگهداری می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوز نوشت، تابلو نقاشی «سوار بر قایق» (۱۸۷۷) نمایی نزدیک از مردی را به تصویر کشیده است که در قایقی چوبی پارو می‌زند. این نقاشی جدیدترین اثر هنری محسوب می‌شود که به مجموعه «هنر امپرسیونیست»‌ موزه اورسی اضافه شده است.

این تابلو نقاشی توسط نوادگان «کایبوت»‌ به فروش رسید. یکی از مشاوران شرکت کالاهای لوکس فرانسوی (LVMH) در گفت و گو با «اسوشیتدپرس‌» اعلام کرد که این نقاشی یکی از معدود آثار هنری مهم این هنرمند بود که همچنان در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شد.

«برنارد آرنالت»‌ مالک (LVMH) یک مجموعه‌دار هنری مشهور است که اغلب در فهرست ۲۰۰ مجموعه‌دار برتر «آرت‌نیوز»‌ قرار دارد. شرکت او با پرداخت ۴۷ میلیون دلار از دولت فرانسه برای خرید این اثر هنری حمایت کرد.

(LVMH) پیش از این هم از نمایشگاه‌های موزه اورسی حمایت کرده بود و از جمله آن‌ها به نمایشگاهی می‌توان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۲ درباره امپرسیونیست‌ها و مد برگزار شده بود.

این دومین نقاشی مهم «کایبوت»‌ به شمار می‌رود که در دو سال اخیر به مالکیت یک موزه درمی‌آید. در نوامبر سال ۲۰۲۱‌، موزه گتی در لس آنجلس نقاشی «مرد جوانی در کنار پنجره»‌ را به قیمت ۵۳ میلیون دلار خرید. در آن زمان رکورد جدیدی برای فروش آثار «کایبوت‌» به ثبت رسید.

logo-samandehi