رونمایی دیوارنگاره جدیدی از بنکسی در روز ولنتاین

دیوارنگاره جدیدی از بنکسی هنرمند گرافیتی و منتقد سیاسی که به دیدگاه بسیاری به مبارزه با خشونت علیه زنان اشاره دارد، بر روی دیواری در مارگیت رونمایی شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، بنکسی که هنر خیابانی او در کنار کارگردانی‌اش طعنه‌آمیز و آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است و آثار با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها، و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده ‌است، در این اثر یک زن خانه‌دار دهه ۵۰ میلادی را در یک لباس کلاسیک آبی،‌ یک جفت دستکش شست‌وشوی زردرنگ، یک چشم کبود متورم و دندان شکسته به تصویر می‌کشد که مردی را درون یک فریزر کوچک پرتاب کرده است.

بنکسی خودش مستقیماً عکس‌های گرافیتی‌هایش را نمی‌فروشد. هر چند معلوم شده برگزارکنندگان حراج‌های هنری در تلاش هستند تا کارهای خیابانی او را در محلشان بفروشند و دردسر جابه‌جا کردن آن‌ها را به برنده حراج واگذار کنند.

نخستین فیلم بنکسی، خروج از مغازه کادوفروشی برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۰ به نمایش درآمد. فیلم در مارس۲۰۱۰ در انگلستان اکران و در ژانویه ۲۰۱۱، بنکسی نامزد جایزه اسکار برای بهترین فیلم مستند شد.

بنکسی در صبح روز ولنتاین تصویری از این اثر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. او این اثر را با عنوان ریمل روز ولنتاین ثبت کرده است.

او همچنین تصاویری منتشر کرد که نمای نزدیک از چهره خندان، اما به ظاهر کتک خورده این زن را نشان می‌داد.

این اثر هنری دارای یک یخچال فریزر واقعی، همچنین دارای انواع زباله روی زمین از جمله یک صندلی سفید شکسته، یک جعبه آبی و یک بطری خالی است.

این هنرمند پیشتر هم برای روز ولنتاین آثار هنری خلق کرده است، از جمله اثری که سه سال پیش در شهر بریستول، شهر معروف این هنرمند، رونمایی شد.

بنکسی هنرمند گرافیتی ناشناس، پس از انتشار ویدئویی از یک هنرمند در حال نقاشی با اسپری در اوکراین و صحبت با مردم محلی پیش از این تایید کرده بود که مدتی را در این کشور جنگ زده گذرانده است.

logo-samandehi