نگاهی به حراجی اخیر ساتبیز

اثبات محبوبیت «گوستاو کلیمت»‌ و «رنه ماگریت»‌ در بین مجموعه‌داران ثروتمند

حراجی ساتبیز با گردهمایی نقاشی‌های ارزشمند دنیای هنر درحالی به پایان رسید که هنرمندان نامداری همچون «گوستاو کلیمت»‌ و «رنه ماگریت»‌ بار دیگر ثابت کردند که همچنان بین مجموعه‌داران ثروتمند محبوبیت دارند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر، در جریان حراجی‌های اخیر «کریستیز» در مجموع آثار هنری به ارزش ۳۶۳.۹ میلیون دلار فروخته شدند و تابلوهای نقاشی «گوستاو کلیمت»‌ و «رنه ماگریت» نیز به بالاترین قیمت برآورد شده، به فروش رسیدند.

حراجی عصر سه‌شنبه با فروش آثار هنری یک مجموعه‌داری به نام «مو اوستین» آغاز شد و سپس با مزایده آثار هنر مدرن سایر مجموعه‌داران ادامه پیدا کرد.

ارزش آثار فروخته‌شده مجموعه «اوستین»‌ به ۱۰۴.۸ میلیون دلار و مجموع آثار هنر مدرن فروخته‌شده به ۲۵۸.۱ میلیون دلار رسید.

از بین ۶۳ اثر هنری که در دو بخش حراجی اخیر «ساتبیز» ارائه شدند، ۹ کار مورد توجه هیچ خریداری را جلب نکردند.

«بازی‌های آزاد ماه مه» اثر «سیسیلی براون»‌


با این وجود نقاشی «بازی‌های آزاد ماه مه» اثر «سیسیلی براون»‌ از مجموعه «اوستین»‌ درحالی به قیمت ۵.۵ میلیون دلار فروخته شد که ارزش تقریبی آن بین ۳ الی ۵ میلیون دلار برآورد شده بود.

«قلمرو نور»(۱۹۵۱) اثر «رنه ماگریت»


اما ستاره مجموعه «اوستین»‌ تابلو نقاشی «قلمرو نور»(۱۹۵۱) اثر «رنه ماگریت» بود که ارزش تقریبی آن بین ۳۵ ال ۵۵ میلیون دلار تخمین زده شده بود و در نهایت از پشت تلفن به یک خریدار ناشناس به قیمت ۳۶.۵ میلیون دلار فروخته شد.

دومین اثر «رنه ماگریت»‌ حاضر در این حراجی تابلو نقاشی به قیمت «قلمرو آرنهم» بود که منظره کوهستانی را به تصویر می‌کشد و به قیمت ۱۶.۲ میلیون دلار فروخته شد.

«نمایی از ماه»‌ اثر «ژام میشل باسکیت»


همچنین تابلو نقاشی «نمایی از ماه»‌ اثر «ژام میشل باسکیت» به قیمت ۹.۱ میلیون دلار چکش خورد.

از مهم‌ترین آثار فروخته‌شده در بخش هنر مدرن حراجی اخیر به یک نقاشی آبرنگ اثر «پابلو پیکاسو» می‌توان اشاره کرد که حدود یک میلیون دلار فروش رفت.

«جزیره در آترزی» اثر «گوستاو کلیمت»‌


اما ستاره بی‌چون چرای حراجی اخیر «ساتبیز» تابلو نقاشی «جزیره در آترزی» اثر «گوستاو کلیمت»‌ بود که منظره یک دریاچه در اتریش را به تصویر می‌کشد و به قیمت ۴۶ میلیون دلار (۵۳.۱ میلیون دلار با احتساب کارمزد) به یک خریدار ژاپنی فروخته شد.

در این حراجی همچنین نقاشی «باغ مقابل خانه دبری»‌ اثر «وینسنت ون‌گوگ»‌ ۲۰ میلیون دلار و نقاشی «زنی با کلاه زرد» اثر «پیکاسو» ۱۳.۵ میلیون دلار فروخته شد.

«پرتره مردی با کلاه‌خود» اثر «پیتر پل روبنس»‌


در جریان فروش آثار هنر مدرن، تابلو نقاشی غیرمنتظره «پرتره مردی با کلاه‌خود» اثر «پیتر پل روبنس»‌ استاد قدیم نقاشی به قیمت ۲۲.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

در این حراجی علاوه‌ بر تابلوهای نقاشی هنرمندان چیره‌دست، مجسمه‌ای برنزی از «آلبرتو جاکومتی»‌ ۲۴.۵ میلیون دلار فروخته شد.

logo-samandehi