تورهای مجازی موزه‌های تعطیل ایتالیا در قرنطینه کرونایی

مدیر یکی از موزه‌های ایتالیا که به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تعطیل شده است، سعی دارد بازدید از نمایشگاه‌های لغو شده این موزه را به صورت مجازی امکان‌پذیر کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت‌نت، موزه هنرهای معاصر«Castello di Rivoli»(قلعه ریولی) نزدیک شهر «تورین» یکی از چندین موزه ایتالیایی است که به دلیل شیوع ویروس «کرونا» ناچار به بستن درهایش شده است.

حالا «کریستو باکارگیو» مدیر این موزه در تلاش است تا مجموعه‌ای از تورهای مجازی را برای وب سایت این موزه آماده کند.

کمی پیش از دستور تعطیل شدن موزه‌ها، سه نمایشگاه ویژه در این موزه آغاز به کار کرده بود. حالا قرار است امکان بازدید از تمامی این نمایشگاه‌ها به صورت تور مجازی برای علاقه‌مندان فراهم شود.

این موزه همچنین برنامه‌ای برای برگزاری تورهای مجازی مخصوص کودکانی که این روزها به دلیل تعطیل شدن مدارس به همراه والدینشان خانه‌نشین شده‌اند، ترتیب داده است.

تورهای مجازی موزه‌های تعطیل ایتالیا در قرنطینه کرونایی

در همین بین گالری «اوفیتزی» در تلاش است تا برای متصل نگه داشتن مردم به هنر، یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی به راه بیاندازد. به این ترتیب صفحات توئیتر و اینستاگرام این گالری هنری در روزهای آینده با تصاویر و ویدئوهای مرتبط با مجموعه شاهکارهای «اوفیتزی» به روز رسانی خواهند شد. این گالری همچنین صفحه فیسبوک جدیدی را فقط به همین منظور راه‌اندازی کرده است.

مجموعه‌ای از تورهای مجازی از مجموعه‌های منتخب این گالری نیز در وبسایت رسمی «اوفیتزی» قرار خواهند گرفت.

مدیر گالری «اوفیتزی» بیان کرد:« اگرچه موزه‌ها ناچار به بستن درهایشان شدند اما هنر متوقف نخواهد شد.»

دو هفته پیش، موزه «Castello di Rivoli» به همراه سایر موزه‌های میلان و ونیز ناچار به تعطیلی شدند و پس از آن که هفته گذشته برای چند روزی اجازه بازگشایی پیدا کردند، دوباره روز یکشنبه ناچار به بستن درهایشان شدند.

logo-samandehi