پیشنهاد یک اپلیکیشن برای بازدید مجازی از مراکز فرهنگی جهان

این روزها که به دلیل ویروس کرونا بسیاری از مراکز فرهنگی دنیا تعطیل شده و علاقمندان به موزه‌‌ها نیز در قرنطینه اجباری به سر می‌برند، بدون شک بهترین پیشنهاد برای این قشر فرهیخته اپلیکیشن Google Arts & Culture می‌باشد.

این نرم‌افزار آثار نگهداری شده در بیش از ۱۰۰۰ موزه مهم دنیا را به صفحه نمایش موبایل شما می‌آورد.

اپلیکیشن مورد بحث فراتر از یک گالری آنلاین معمولیست. با استفاده از ابزار و امکانات آن که شامل بهترین قابلیت‌های Google Photos، Street View و ویدئوهای ۳۶۰ درجه می شوند، کاربر می‌تواند غرق در محیط هر موزه شده و تاریخ را برای خود زنده کند.

بخش جستجوی Arts & Culture درست مثل Google Photos می‌تواند تمام نتایج مربوط به جستجوهای شما را از موزه‌های مختلف برای شما گردآوری کند. می‌توانید با قابلیت Street View به دل موزه‌ها بروید یا برای داشتن یک تجربه گشت و گذار در حالت اول شخص، از Google Cardboard استفاده نمایید.

مضاف بر مواردی که گفتیم، Arts & Culture اخبار حوزه فرهنگ و هنر را هم پوشش می‌دهد و یک کانال یوتوب نیز برای نمایش آثار موزه‌ها به آن اختصاص یافته. Art Recognizer هم یکی دیگر از قابلیت های جالب این اپلیکیشن است که می‌تواند آثار نقاشی را در موزه‌های مختلف به دقت تشخیص بدهد.

هر چند که تجربه گشت و گذار مجازی در یک موزه ابدا با حضور فیزیکی در آن قابل قیاس نیست، اما اگر امکان این کار را ندارید دانلود و نصب Arts & Culture برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

شما می‌توانید این برنامه را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمائید

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.cultural

منبع: کانال موزه داری و گردشگری



logo-samandehi