مزایده گرافیتی‌های بنکسی در بونامز و مردم‌نگاری‌های آگوست ساندر


سه اثر گرافیتی از بنکسی، هنرمند مشهور استریت آرت در حراجی ۱۷ ژوئن بونامز لندن چکش می خورند.

"دختر و بادکنک" یکی از این آثار است که بنکسی در سال ۲۰۰۴ آن را خلق کرده و دختربچه ای را نشان می دهد که به بادکنک قلب شکلی که از دستش رها شده و به آسمان می رود نگاه می کند. این اثر با قیمت پایه ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند در بونامز چکش خواهد خورد.

همچنین گرافیتی دیگری از این هنرمند که بر مبنای یکی از پرتره های تکثیری اندی وارهول خلق شده به بهای اولیه ۳۵ تا ۵۵ هزار پوند در این حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد. بنکسی در این اثر پرتره ای را جایگزین چهره مریلین مونرو سوپر مدل وستاره سینما کرده است.

یک اثر از مجموعه موش صحرایی های بنکسی هم دیگر اثر او در این حراجی است که بهای اولیه آن ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند برآورد شده است.

نمایش مردم نگاری های آگوست ساندر در نیویورک

موزه هنر مدرن نیویورک نمایشی جامع از آثار آگوست ساندر عکاس سرشناس قرن بیست را به تماشا گذاشته است. در این نمایش بیش از ۶۰۰ اثر از ۶۰ سال (۱۸۹۲-۱۹۵۴) فعالیت هنری ساندر که عموما به ثبت عکس های مردم نگارانه شهرت دارد ارائه شده است.

این نمایشگاه که از مجموعه شخصی خانواده ساندر تامین شده، به وضوح توانایی های منحصر به فرد آگوست ساندر در ثبت جزئیات و بیرون کشیدن تصویری دقیق از مختصات تاریخ معاصر در خلال تحولات اعجاب انگیز آن را نشان می دهد.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi