جایزه بزرگ دوسالانه تروا ریویر کانادا به هنرمند ایرانی رسید


نهمین دوسالانه بین‌المللی جایزه بزرگ تروا ریویر کانادا با انتخاب اثر مهدی درویشی به عنوان برگزیده جایزه بزرگ هیات داوران کار خود را آغاز کرد.
مهدی درویشی درباره این حضور گفت: با هفت اثر از مجموعه "آخر بازى" در این دوسالانه شركت كردم كه پس از دو مرحله داورى از بین 385 اثر از 57 هنرمند راه یافته به مرحله نهایى از 26 كشور دنیا، موفق به دریافت جایزه اول این دوسالانه شدم.
وی ادامه داد: 385 اثر از 51 کشور به این دوسالانه ارسال شد که در نهایت از این میان 57 هنرمند از 26 کشور آثارشان به نمایش در آمد و من به عنوان برگزیده جایزه بزرگ این دوسالانه توسط هیات داوران انتخاب شدم.
این هنرمند جوان درباره اثر خود بیان کرد: مجموعه "آخر بازى" بازتابی‌ست از در هم تنیدگى زندگى و مرگ از دیدگاه من. تلخى كه ممكن است به ارزشمند‌تر شدن زندگى،به عنوان فرصتى یكباره، بی‌انجامد.


مهدی درویشی فارغ‌التحصیل كارشناسى نقاشى از دانشكده پردیس هنرهاى زیباى دانشگاه تهران است. وی تكنیك‌هاى مقدماتى چاپ دستى را نزد مهرداد ختایى در دانشگاه یاد گرفت و پس از آن با پیگیرى خود و راهنمایى هنرمندان بین‌المللى توانایى تكنیكى خود را در این زمینه ارتقاء داد تا هنر ابزارى در خدمت بیان تفكرات و بینش خود نسبت به زندگى باشد.
وی تاكنون موفق به حضور در بیش از پانزده جشنواره بین‌المللى چاپ دستى و بیش از چهل نمایشگاه گروهى در ایران، امریكا، ایتالیا، كانادا، چین، اسپانیا و...شده است. همچنین در سال ٢٠١٢، با اثرى با عنوان "هویت" موفق به دریافت جایزه مركز فرهنگى لازاریا از دومین دوسالانه گرافیك آرت رومانى شده است.
گفتنی است، آثار این هنرمندان از 21 ژوئن تا 6 سپتامبر 2015 (31 خرداد تا 15 شهریور 94) در این دوسالانه به نمایش درمی‌آید.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi