بازدید انجمن دوستی ایران و چین از نمایشگاه محمد خوشرو


این نمایشگاه به دلیل جذابیت‌های خاص هنری و به کارگرفتن عکس‌ها با استفاده از تکنیک‌های روز هنر عکاسی که منبعث از سال‌ها تجربه هنرمند آن است؛ تحسین کلیه بازدید کنندگان را برانگیخت. دکتر ناصر تکمیل همایون نویسنده و محقق جاده ابریشم از جمله بازدیدکنندگانی بود که جمع گروه بازدید کنندگان حاضر قرار داشت.

به تعبیر یکی از بازدیدکنندگان که عضو انجمن دوستی ایران و چین است هنر عکاسی این هنرمند فراتر از بکارگیری تکنیک‌های عکاسی است و خالق این اثر به هنگام خلق اثر نوعی جلوه گری توام با عشق بهنگام را بارگذاری کرده است که در کمتر کسی از آحاد هنرمندان می توان این قریحه هنری را که تلفیقی از تکنیک و هنر است، سراغ داشت .

محمد جواد ثابتی صنعت، محمد علی سابقی و نیز محمد جواد آقاجری رایزنان فرهنگی اسبق و سابق جمهوری اسلامی ایران در چین از نمایشگاه بازدید کردند؛ این گروه برپایی این نمایشگاه را در نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز وزارت امورخارجه کشورمان نوعی ترویج هنر و معماری اسلامی ایرانی از سوی این دستگاه‌ها دانستند.

محمد خوشرو تاكنون سه كتاب نفیس با رویكرد عكاسى مذهبى شامل "بر آستان رضا (ع)، سجده صاحب‌نظران و نسیم سحر" ارائه داده كه آن‌ها را یك كتاب عكس دیگر با عنوان "خیال" همراهى مى‌كند كه به ژانر دیگر عكاسى او، عكاسى هنرى با گرایش انتزاعى اختصاص دارد؛ خوشرو متولد ١٣٤٩ است و از سال ١٣٨٥ آثارش در ١٠ نمایشگاه انفرادى در گالری‌هاى موزه سالار جنگ هند، ماه مهر، اعتماد، شكوه، موزه ملك، فرهنگسراى بهمن ... و نیز رویدادهاى جمعى نظیر "چشم درون" در موزه هنرهاى معاصر، "تصویر سال"، "به روایت عكاسان معاصر" در پردیس ملت و ... به تماشا درآمده است.

این نمایشگاه تا ١٢ تیر ماه در فرهنگسراى نیاوران واقع در انتهاى خیابان پاسداران، روبروى پارك نیاوران دایر است و علاقمندان مى توانند همه روزه از ساعت ١٠ تا ٢٠ ( جمعه ها ١٤ تا ٢٠) از این آثار دیدن كنند.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi