میهمانی هنر در ماه خدا / مروری بر فعالیت‎های فرهنگی و هنری نمایشگاه قرآن


بخش‎های هنری بیست و سومین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم همزمان با افتتاح نمایشگاه امسال کار خود را آغاز کرده‎اند. هنر همواره به‌عنوان زبانی جذاب مورد توجه مسئولان برگزاری این نمایشگاه قرار داشته است و امسال نیز این هنرمندان رشته‎های مختلف هنری با نمایشگاه قرآن همراه هستند.

نمایش ۴۶۴ اثر تجسمی در نمایشگاه قرآن

علی ثابت مدیر کمیته هنری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره فعالیت‎های این کمیته در زمینه هنرهای تجسمی به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین، گفت: امسال فعالیت‏‌های کمیته‎ هنری در زمینه هنرهای تجسمی با توجه بیشتری همراه بوده است سالن شیشه‎ای باغ کتاب، میزبان تعداد قابل توجهی از هنرمندان رشته‎های مختلف هنرهای تجسمی است. آثاری که در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شده است دارای دو بخش هنرمندان مدعو و بخش مسابقه است؛ در بخش مدعو ۱۱۴ اثر به نمایش گذاشته می‎شود که در میان آن‌ها آثاری در همه زمینه‎های نقاشی، حجم، خوشنویسی، نقاشی‎خط، عکس و ... دیده می‏‌شود.
وی همچنین درباره بخش رقابتی این کمیته نیز توضیح داد: بخش مسابقه‏‌‌ای ما در کمیته هنری نمایشگاه قرآن چند سال بود که برگزار نمی‌شد به همین دلیل امسال سعی کردیم که با شرایط حرفه‏‌ای‌تر آن را برگزار کنیم. احیای این بخش به دلیل ترغیب هنرمندان و به‌ویژه هنرمندان جوان برای کار هنری در این حوزه بسیار ارزشمند بود به همین دلیل پس از برنامه‎ریزی‎های لازم فراخوان در رشته‎های تصویرسازی کتاب‎های قرآنی، عکاسی، هنرهای سنتی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و هنر مفهومی اعلام شد و هنرمندان در یک ماه فرصتی که در اختیار داشتند ۲هزار اثر را به دبیرخانه کمیته هنری نمایشگاه قرآن فرستادند. پس از داوری اولیه ۳۵۰ اثر انتخاب شد که اکنون به نمایش گذاشته شده است و در داوری نهایی از میان آن‌ها برگزیدگان هر رشته انتخاب می‌شوند.


مدیر کمیته هنری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه همه هنرمندان ملزم بوده‎اند که آثاری با موضوعات قرآنی ارائه کنند افزود: به‌جز این کمیته، دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن مانند بخش بین‎الملل و همین‎طور بخش زنان از زبان گویای هنر استفاده کرده و مفاهیم موردنظر خود را در قالب نمایشگاه پوستر و دیگر ژانرهای هنری در معرض دید عموم قرار داده‏‌اند.

مشروح خبر

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi