پیشنهادهایی برای اجرای سالانه «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» داریم

سید مجتبی موسوی دبیر هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران: از جمله فعالیت های ما در چند ماه اخیر تشکیل شورای سیاست گذاری بوده است و در ادامه روند دوره های قبلی سمپوزیوم سیاست های کلی برای این دوره نیز تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه سمپوزیوم مجسمه سازی تهران هم رویکرد توسعه ای و هم رویکرد آموزشی دارد از فلز اضافه شده به این دوره سخن گفت و بیان کرد: متریال تخصصی در سمپوزیوم سنگ در نظر گرفته شده است اما از آنجایی که بسیاری از هنرمندان ما با آهن کار می کنند همانطور که پیش از این گفته بودم فلز آهن نیز به این دوره از سمپوزیوم مجسمه سازی اضافه شد.

موسوی با اشاره به زمان بندی برای ثبت نام این دوره از سمپوزیوم عنوان کرد: علاقمندان می توانند برای شرکت در این دوره از سمپوزیوم از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه در دو بخش کارگاه و دانشجویی ثبت‌نام کنند. ۲۰ و ۲۱ تیر ماه زمان ثبت نام برای هنرمندانی است که می خواهند در کارگاه سنگ شرکت کنند و ۲۲ و ۲۳ تیر ماه نیز زمان ثبت نام برای علاقمندان به کارگاه آهن است.

دبیر هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران درباره تمدید این زمان نیز یادآور شد: امیدواریم که زمان بندی ها طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم پیش رود تا مجبور به تمدید این زمان نشویم.

موسوی همچنین درباره شرایط حضور هنرمندان و دانشجویان در این دوره بیان کرد: شرایط این دوره همچون دوره های قبل است و تفاوت چندانی ندارد هنرمندان و مجسمه سازان براساس سوابق مرتبط و توانایی خود می توانند در این دوره شرکت کنند. ثبت نام کنندگان در بخش دانشجویی حتما باید دانشجوی کارشناسی مجسمه سازی یکی از دانشکده های هنری باشند. با این حال شرایط سمپوزیوم مجسمه سازی تهران تقریبا تثبیت شده است و قرار نیست این شرایط در دوره های مختلف تغییر کند.

مدیر اجرایی طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» همچنین درباره استقبالی که از این طرح در تهران صورت گرفت و برگزاری منظم آن بیان کرد: علاقمندی زیادی نسبت به اجرای دوباره این طرح وجود داشت و حتی پیشنهادهایی هم مبنی بر برگزاری سالانه این رویداد داشته ایم. این استقبال و درخواست برای تکرار این طرح هم از طرف شهروندان و هم از طرف شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران وجود دارد تا این رویداد تثبیت شود و من هم امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» را به شکلی منظم برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: برای این منظور باید دبیرخانه ای تشکیل شود و این ماموریت رسما ابلاغ شود تا بتوانیم در بازه زمانی مناسب این طرح را با کیفیتی بالاتر از رویداد نخست اجرا کنیم.


logo-samandehi