عکاسی از آیین‌های معنوی کردستان در عید فطر


مهدی سروری - مدیرمسوول پایگاه عکس چیلیک - با همکاری پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری زیویه و کرفتو، از طراحی و برنامه‌ریزی دو عنوان سفر آموزشی در قالب تور عکاسی از آیین‌های معنوی مسلمانان مناطقی از شمال استان کردستان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر خبر داد.

سروری به دیدار و عکاسی از غار کرفتو به‌عنوان نگین جاذبه‌های گردشگری منطقه هم اشاره و اظهار کرد: غار صخره‌ای، تاریخی و طبقاتی کرفتو به‌عنوان یکی از پدیده‌های تاریخی و طبیعی، جایگاهی ویژه در جذب گردشگر به منطقه دارد و از جمله موقعیت‌های هدف و دیدار در این پروژه است، ولی رویکرد عکاسان همراه با گروه، تمرکز بر ثبت آداب مسلمانان ساکن در روستاهای منطقه در ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر است و بازدیدهای صمیمانه و حلالیت گرفتن‌ها و عقد همدلی اهالی از جمله مضامین اعتقادی است که گروه عکاسان اعزامی قصد دارند نسبت به آن سعی در مستندسازی داشته باشند.

دبیر شورای طراحی و برنامه ریزی کارگاه‌های آموزشی تورهای عکاسی چیلیک، همچنین درباره‌ی برپایی کارگاه آموزشی عکاسی مستند در همراهی با عشایر شاهسون حومه شهرستان اردبیل نیز در نیمه نخست مردادماه تابستان امسال، گفت: زندگی در کنار عشایر و همگام با شرایط زیست و معیشت آن‌ها از جمله ویژگی‌های درک موضوع، موقعیت‌یابی و ثبت ناب است. عکاسان منتخب در فهرست طرح تعیین همسفران طلایی تورهای عکاسی چیلیک از دریافت کمک هزینه و تسهیل شرایط حضور در این سفرها برخوردارند.

«پایگاه عکس چیلیک» به‌عنوان یکی از رسانه‌های تخصصی در عرصه عکاسی کشور، پس از گذر از هفتادوپنجمین تور عکاسی این مرکز، بسترساز عکاسی گروهی است تا دانشجویان و علاقه‌مندان بتوانند با حضور در این موقعیت‌ها، به تولید فایل عکس بپردازند و در جشنواره‌های در جریان، حضوری موفق و متمایز داشته باشند.

نمایشگاه‌های گروهی عکس با عناوین انتهای زمین، منحنی گرم، اهل حرم، شالیکاران، عاشوراییان، پرتره‌های بی‌نام، همچو این می، تنوع زیستی و ... از جمله نتایج برپایی کارگاه‌های عکاسی بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به پایگاه عکس چیلیک به نشانی: www.Chiilick.com مراجعه کنند یا با شماره‌های 88348824 و 09122797717 در ارتباط باشند.

منبع : ایسنا

logo-samandehi