نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی استاد حسین محجوبی


استاد محجوبی متولد 1309، در خطه­ی سرسبز لاهیجان هستند. ایشان از فارغ­التحصیلان دبیرستان البرز تهران می باشند و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران هستند. استاد محجوبی دارای نشان درجه یک هنر می باشند. وی در سال 1335 به همراه دوتن از دوستان آرشیتکت خود، شرکت مهندسین مشاور نماک را تاسیس کردند و همچنین بیش از دوازده سال رییس دفتر فنی سازمان پارک­های شهردادری تهران بودند. از جمله فعالیت ایشان در این رشته ی تخصصی می­توان به طراحی و اجرای پارک ساعی تهران (1351-1342) اشاره کرد و همچنین بازپیرایی تعدادی دیگر از پارک­های تهران ازجمله، ملت، جمشیدیه، نیاوران، لاله و... به عهده ایشان بوده است. در حوزه شهری انجام پروژه­های بسیاری از جمله طراحی و اجرای فضای سبز مجموعه استادیوم آزادی، فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی و ... به عهده ایشان و همکارانشان در شرکت مهندسین مشاور پارک­ساز بهزادی- محجوبی­بوده­است.
استاد حسین محجوبی بیش از نیم قرن مطالعه و تحقیق در سیر تحول هنرهای تجسمی ایران و سایر نقاط دنیا داشته است. ایشان 56 نمایشگاه انفرادی و بیش از 60 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور از سال 1335 تا امروز شرکت داشته است. ایشان لوح­ها و جوایز هنری متعددی از مقامات کشورهای دیگر از جمله پادشاه نپال، شهردار مسکو، موزه ژرژپمپیدو دریافت نموده است.
استاد محجوبی در سال 1380 "نگارخانه آشیان نقش و مهر" به جهت ایجاد فضای مناسب برای معرفی جوانان هنرمند ایران به دوستداران هنر و فرهنگ ایران و سایر کشورهای دنیا، را تاسیس نموده است.
این نمایشگاه به پاس بیش از نیم قرن فعالیت بی وقفه استاد حسین محجوبی برای معرفی هنر ایران زمین به تمام دوستداران و علاقمندان، توسط فرهنگ­سرای ارسباران برگزار شده است.
افتتاحیه روز جمعه 6 شهریور 1394 از ساعت 17 تا 21 در گالری فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.
نمایشگاه از 7 تا 16 شهریور، در ساعت 14 تا 19 می باشد.
نگارخانه آشیان نقش و مهر: 88732987

logo-samandehi