نمایشگاه «گرافیک محیطی» در نگارخانه سوره یزد گشایش یافت


فرزانه بحری مقدم، کارشناس ارشد رشته گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نمایشگاهی از آثار هنری خود را با عنوان «بررسی جایگاه نشانه های حجمی گرافیک محیطی در اکوتوریسم استان یزد» در نگارخانه سوره حوزه هنری یزد برپا کرد.

در این نمایشگاه 12 اثر با موضوع گرافیک محیطی در ابعاد 30 در 40 و 50 در 70 سانتی متر به تماشا گذاشته شده است.

به گفته این هنرمند تمام آثار ارائه شده به صورت حجم در طبیعت وجود داشته که وی با استفاده از فضای مجازی و هنر گرافیک این ایده ها را به اجرا در آورده است.

یکی از آثار به نمایش در آمده، اثری ابتکاری به نام «آب زنگ» است که بحری مقدم در خصوص آن گفت: اگر چه «باد زنگ» وجود دارد ولی تا جایی که من اطلاع دارم ایده و اثری با عنوان «آب زنگ» وجود نداشته است.

وی از این مقوله به عنوان بُعد چهارم گرافیک محیطی نام برد و افزود: در این شیوه از یک سازه سیمی با چند عدد زنگ کوچک استفاده شده است. این سازه در مسیر جریان آب آویزان می شود و در پایین آن زائده ای معلق در آب نصب می گردد، همزمان با جریان آب، زنگ ها به صدا در آمده و طنین آن حس خاصی را القا می کند.

این بانوی هنرمند یزدی فعالیت هنری اش را از سال 81 در رشته گرافیک آغاز کرده است.

این نمایشگاه تا چهارم شهریور صبح ها از ساعت 8 تا 13 در سالن شماره 2 نگارخانه سوره حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت ا... کاشانی ، کوچه آزادی پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

منبع : طرح و چاپ

logo-samandehi