نمایشگاه گروهی نقاشی و نگارگری در نگارخانه مریم

نمایشگاهی از آثار نقاشی و نگارگری سحر طالشی و راضیه دوستی در نگارخانه مریم برگزارمی شود.

به گزارش سرویس نقاشی گالری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی نگارخانه مریم این دو بانوی هنرمند در آثار خود سعی در یافتن راهی برای معاصر کردن هنر اصیل و نقاشی سنتی داشته اند تا نگرش ها و دریافت های شخصی خود را نسبت به سنت ، مدرنیسم ، جهان دیروز و امروز، و هنرجهانی و محلی از طریق آن ابراز نمایند. این نمایشگاه ، کوششی است در جهت یافتن راه کارهایی مناسب برای تغییر و تبدیل نقاشی سنتی به هنری معاصر

بنا به عقیده ی بسیاری از کارشناسان هنری در ایران ، یکی از دلایل نا هماهنگیِ نقاشی سنتی معاصر ایران با عصر حاضر، فاصله گرفتن این رشته از هنرهای تجسمی و قرار گیری آن در گروه صنایع دستی یا هنرهای سنتی است. بدون تردید یکی از عوامل رشد و پیشرفت نقاشی سنتی ، ایجاد تغییر ساختاری و مفهومی در شیوه ی سنتی آن است. این تغییر دیدگاه با رویکردهای جدید و التقاطی- انتقادی زمینه ای برای نقاش فراهم می آورد تا با نگاهی کنایه آمیز و منتقدانه ، دورنمایی از حقایق آشکار و پنهانِ جهان پیرامون را به تصویر کشیده ، و باعث تحول و آگاهی در جامعه و مخاطب معاصر گردد.

نمایشگاه روز دوشنبه16 شهریور ساعت 16 تا 19 گشایش می یابد و برای بازدید تا 31 شهریور به استثنای ایام تعطیل از ساعت 10 تا 19 دایر خواهد بود. علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان کریمخان ، نبش خیابان نجات الهی شمالی ، بوستان حضرت مریم(س)، نگارخانه مریم مراجعه نمایند .

شماره تماس : 88922121


logo-samandehi