آثار فرهاد گاوزن در گالری ساعتچی لندن


دومین نمایشگاه سالانه "start art fair" در گالری ساعتچی لندن در حال برگزاری است این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر (۱۹ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود و از ایران، فرهاد گاوزن از سوی گالری زیرزمین دستان در بخش This Is Tomorrow این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

This Is Tomorrow (این فردا است) با محوریت هنر معاصر و فرا‌تر از آن، عنوان بخشی از نمایشگاه استارت آرت‌فر گالری ساعتچی است که بر پایه انتخاب و دعوت از هنرمندان شکل می‌گیرد. این نمایشگاه هنرمندان نوظهور در عرصه‌های بین‌المللی را کانون توجه قرار می‌دهد و فضای هنری جدید را به نحوی به نمایش می‌گذارد که قابل دسترسی برای مخاطبان بیشتر باشد. هدف این رویداد فراهم کردن شرایطی برای کیوریتور‌ها، منتقدان، گالری داران و کلکسیونر‌ها است که استعدادهای جدید هنری را کشف کنند.

از فرهاد گاوزن در این نمایشگاه هفت اثر به نمایش گذاشته خواهد شد که به مجموعه "انسان" این هنرمند تعلق دارد اما به دلیل فرم و فضای خاص این آثار به "بیضی" مشهور هستند. در این مجموعه یک اثر طراحی با ابعاد ۱۰ در یک و نیم متر وجود دارد که در سال ۲۰۱۲ خلق شده است و یکی از آثار جالب توجه فرهاد گاوزن است. آثار ارائه شده در این آرت‎فر پیش از این نمایش داده نشده‌اند اما پس از این رویداد هنری احتمالا پاییز سال ۹۴ در گالری زیرزمین دستان نیز در معرض دید علاقه‎مندان قرار خواهند گرفت.


گالری ساعتچی در نمایشگاه استارت مفهوم همیشگی نمایشگاه را از موقعیت معمولی آن بیرون کشیده و آن را در شرایطی با کیفیت موزه‌ای ارائه می‌دهد و با تخصیص غرفه‌های انفرادی بهترین موقعیت نمایش را برای هنرمندان و گالری‌ها فراهم می‌کند. در ضمن برخی از آثار نمایشگاه، در حراج خیریه‌ای که توسط بنیاد کریستی برگزار می‌شود، شرکت داده می‌شوند که یکی از آثار گاوزن نیز به این بخش راه پیدا کرده است.

استارت یک بخش کلیدی از برنامه "prudential eye" است. مدیر نمایشگاه Niru Ratnam در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفته است: خوشحالم که ما برپایه نسخه اول نمایشگاه نمایشگاهی را به راه انداخته‌ایم و لیستی از گالری‌ها را ارائه کرده‌ایم که مروری بر هنرهای جدید از تمام قسمت‌های دنیا دارد. من مطمئنم که مجموعه‌دار‌ها، منتقدان و کیوریتور‌ها با دست پر و با کشف‌های ارزشمند از هنرمندان و گالری‌ها از استارت خارج می‌شوند.

فرهاد گاوزن متولد ۱۳۵۳ در بابل است. او کار‌شناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر و کار‌شناسی نقاشی از دانشگاه آزاد است و همچنین عضو انجمن نقاشان ایران نیز هست. او نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۷۷ و در گالری سیحون برگزار کرد و از آن زمان تا کنون آثار خود را در گالری‎های بسیاری از جمله افرند، برگ، آریا، پویا در رشت، مارلیک در یزد، خانه هنرمندان ایران، نقش خانه هنر و اندیشه اصفهان، خانه هنرمندان شیراز، گالری هور، گالری مهروا، طراحان آزاد، خانه طراحی، نمایشگاه بین‌المللی طراحی پاریس DDESSIN در سال ۲۰۱۴ و آرت دبی ۱۳۹۴ به نمایش گذاشته است.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi