˝گهواره زمان˝ بابک اطمینانی به گالری شماره شش می‌آید

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، بابک اطمینانی نقاش معاصر، با اشاره به نمایشگاه جدید آثارش در گالری شماره شش گفت: در این نمایشگاه آثار جدید من که در سال 1393 خلق شده‎اند از 18 دی ماه به نمایش درخواهند آمد.

وی ادمه داد: مجموعه آثار جدید من "گهواره زمان" نام دارد و حاصل جستجوی دو ساله من درباره پیوند آگاهی به میدان خودمختار ماده و انرژی است. این آثار در واقع مجموعه بعدی من بعد از "خاکستری‎ها" محسوب می‌‏شوند و دو سال کار مداوم روی آن موجب شد بتوانم از مجموعه "خاکستری‌ها" خارج شوم. در این مجموعه به دنبال فضایی بودم که به لحاظ تفکری در ادامه مجموعه قبلی بوده و از نظر بصری نیز متفاوت باشند. از سوی دیگر این آثار بازگشت دوباره من به رنگ نیز هستند زیرا در مجموعه قبلی تنها از رنگ خاکستری استفاده کرده بودم.

این نقاش معاصر درباره استفاد از رنگ در آثار این دوره خود افزود: رنگ‎های من نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است، در عین حال فضای آثار خاکستری به این مجموعه منتقل شده است و به این ترتیب به فضایی جدید که حاصل امتزاج رنگ با آثار خاکستری است دست یافته‎ام.

اطمینانی درباره این مجموعه همچنین اظهار کرد: کانسپت آثار من از زمانی که نخستین بار آثارم را در سال 73 در گالری آریا به نمایش گذاشتم تغییری نکرده است. این آثار همانطور که گفتم درباره رابطه بین آگاهی و میدان‏‌های ماده و انرژی است. در واقع من اتفاقی که در عالم هستی می‎افتد تا پدیده‎ها خلق شوند را عمدا شبیه سازی کرده‎ام. به علاوه من به عنوان هنرمند به دنبال ایجاد، حفظ و بیان زیبایی به عنوان یک اصل بوده‎ام و نحوه شکل‌گیری نظام هستی را درک می‌کنم و به ادراکات درونی و بیرونی می‏‌رسم. این نمایشگاه از حیطه نقاشی خارج شده است و می‏‌توان گفت در واقع صرفا یک نمایشگاه نقاشی نیست.

بابک اطمینانی متولد ۱۳۳۵ تهران است. او عضو شورای انتخاب و داوری ششمین بینال نقاشی تهران، مشاور کمیته داوری و آموزش انجمن نقاشان ایران بوده‌ است و در دانشکده‌های هنر ایرانی نقاشی تدریس می‌کند.

اطمینانی در نمایشگاه‌های فردی و گروهی زیادی شرکت کرده‌ است، از جمله سومین دوسالانه نقاشی داکا و نمایشگاه نقاشان ایرانی مقیم آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا. او جایزه اول و لوح تقدیر چهارمین دوسالانه نقاشی جهان اسلام در سال ۱۳۸۵ را دریافت کرده‌ است. سبک او به دوره‌های کاری گوناگونی تقسیم می‌شود: دورهٔ دانشگاهی که شامل کارهای فیگوراتیو می‌شود و کارهایی که با چند سطح ساده با تکه‌های بریده کاغذ اجرا شده‌اند، دوره فی‌البداهه‌ها، دوره تم‌های ایرانی (پروژه فوق لیسانس او)، و دوره آفرینش. او همچنین آتلیه شیوه را برای آموزش هنر به روشی جدید افتتاح کرده‌است.

نمایشگاه "گهواره زمان" از 18 تا 26 دی‌ماه و از 28 دی‌ماه تا 6 بهمن ماه در گالری شماره شش به نشانی خیابان میرزای شیرازی،کوچه بیستم، پلاک 2، طبقه همکف برگزار می‏شود.

logo-samandehi