گزارش تصویری نمایشگاه نقاشی های دانیال ملانوروزی در گالری چهار


نمایشگاه آثار نقاشی دانیال ملانوروزی تحت عنوان "دیوار های دیروز" از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در نگارخانه چهار گشایش یافت.

به گزارش گالری آنلاین، از جمله مهمانان حاضر در این مراسم می توان به : غلامرضا نامی، محیط طباطبایی، رضا بابک، رضوان صادق زاده، رضا افسری، قدرت الله عاقلی، محمد فرنود و ... اشاره کرد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

تا كجا مى برد این نقش به دیوار ، مرا
دكتر شفیعى كدكنى
دیوار هاى دیروزین سرزمین پر مهر و فسانه ام، راوى هزار متن وگفتاریست كه بى واژه و نوشتار، زهن و زبان مارا به ساحت و سپهر زیبا شناسى و تجربه اى معنا گرا، ارجاع مى دهد.
تجربه اى عمیق و راز آمیز كه از ناز كاى خیال ایرانى در طرح و نقش هر خشت و گل و گچ تا همه عناصر معمارى و هنر هاى دیگر تكثیر مى شود.
این دلالت هاى تصویرى، بى تردید بخشى عمیق از نا خودآگاه فردى و تجربه هاى ذهنى و فرهنگى قومى و جمعى ماست كه هُشیوار و نا هشیار تا امروز ادامه مى یابد و این آثار همزیستى و همراهى با بخشى از این پیكره فرهنگى بوده كه تلاش كردم رویكردى نوین و معاصر با آن روح و معناى كهن داشته باشم.
این خوانش و تجربه را با خطوط بنایى مسجد جامع اصفهان آغاز کردم و با ارایه ها و چینش آجرین سقف هاى كاشان پى گرفتم ، مسیرى كه مرا به روابط دانش بینامتنى زیبا شناسى ایرانى در همه عناصر فرهنگ و هنر دیرین این سرزمین رازآمیز رهنمون كرد، از خطوطى كه به دایره انجامید و خلود و جاودانگى را در جهان هاى موازى و متكثر ، به مجاز و حقیقت نشانم داد.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار این نمایشگاه میتوانند تا 24 اردیبهشت ماه به گالری چهار به آدرس شریعتی،نرسیده به پل سیدخندان،کوچه اشراقی،شماره ۴ مراجعه نمایند.

logo-samandehi