نگاهی به طرح جدید برج های CRCC Plaza

تصویر تازه معماری با پل‌های معلق و سازه‌های پیچشی



طرح جدید برج های CRCC Plaza یک کانسپت ترکیبی از 4 برج با ارتفاع و ابعاد متنوع است که توسط یک سازه پیچشی و حلقه‌وار به هم متصل شده‌اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین، برج‌های ترکیبی یک راه حل ویژه برای به حداقل رساندن هزینه و استفاده حداکثری از خروجی اقتصادی است تا هزینه اولیه برای این برج‌ها را توجیه کند. پل ارتباطی بین 4 ساختمان یک خروجی مفهومی قوی برای پایدارسازی ویژگی‌های اقتصادی و زیباسازی این پروژه محسوب می‌شود.

دو برج بلند مجموعه از انتهای شمال شرقی به جنوب شرقی سایت امتداد یافته تا بهترین منطقه را برای خلق دفاتر اداری ایجاد کند. دو برج کوچکتر بین دو ساختمان اصلی به عنوان فضای ضمیمه‌ای قرار گرفته و پل‌های ارتباطی وسط دو برج بزرگ، سقف دو برج کوچک را تشکیل داده‌اند. پل ارتباطی معلق یک هسته ارتباطی برای دستیابی به چندین توابع تسهیل رفت و آمد بین ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی است.

اتصال 4 ساختمان به یکدیگر به عنوان یک فضای افقی پویا و سبز، کل مجموعه را به عنوان یک نظام واحد و منسجم به تصویر کشیده تا ارتباط بین برج‌ها قوی‌تر شود. این برج شامل فضاهای خورده فروشی، تراس، فضای باز، امکانات تفریحی و واحدهای مسکونی است. این پروژه طبق برنامه زمان بندی در سال 2022 تکمیل خواهد شد.

به طور کلی تعبیه پل‌های ارتباطی بین دو یا چند ساختمان ایده جدیدی محسوب نمی‌شود و پیش‌تر در پروژه برج‌های دوقلوی پتروناس چنین ارتباط فضایی را مشاهده کرده‌ایم. اما پل ارتباطی پروژه CRCC Plaza دارای سبک معماری متفاوتی است و صرفا برای متصل کردن 4 ساختمان به یکدیگر طراحی نشده است بلکه یک فضای چند کاربره برای مجموعه محسوب می‌شود.




logo-samandehi