نگاهی به پاویون های اکسپو 2020 دبی


اکسپو 2020 دبی یکی از مهم ترین رویدادهای دنیا در طول سال های آینده خواهد بود. شیخ محمد بِن رشید، معاون نخست وزیر امارات و حاکم دبی، مسئول برگزاری این نمایشگاه عنوان داشت با کانسپت همبستگی ذهن و خلق آینده به استقبال این رویداد می رویم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از آرل، اکسپو 2020 حول ایده پایداری، تحرک و فرصت طلبی بنا شده و اولین نمایشگاه با این نام خواهد بود که در خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا با این گستردگی و وسعت برگزار خواهد شد. نمایشگاه اکسپو یک رویداد عظیم است که هر پنج سال یک بار برگزار شده و نزدیک به 6 ماه طول می کشد. اکسپو یک مقصد جهانی برای میلیون ها نفر است که ایده های خود را با رویکرد تکنولوژی و نوآوری به نمایش بگذارند.
سایت اصلی نمایشگاه 2020 دبی یک ناحیه 438 هکتاری است که بین دبی و ابوظبی قرار گرفته است. طرح اصلی توسط یک شرکت معماری آمریکایی به نام HOK ارائه شده که در اطراف بلوک مرکزی به نام Al Wasl (به معنی اتصال) واقع شده که به واسطه سه سالن بزرگ احاطه شده است. همچنین معماران بنامی همچون سانتیاگو کالاتراوا و نورمن فاستر پروژه های بی نظیری در این رویداد ارائه داده اند.

پاویون UAE از سانیاگو کالاتراوا

پاویون لوگزامبورگ از گروه معماری Metaform و The Space Factory

پاویون پایدار از گروه معماری Grimshaw

پاویون ملی اتریشی از استودیو Querkraft

پاویون آمریکا از تیم معماری Fentress

پاویون متحرک از نورمن فاستر

پاویون بریتانیا از استودیو معماری Es Devlin

پاویون اسپانیا از Selgascano + FRPO

پاویون نیوزلند از Jasmax

logo-samandehi