ساخت فضاهای کاری پربار با استفاده از عناصر آکوستیک منسوجات سه بعدی


استودیوی samira boon که معماران منسوجات هستند، در یک فضای کاری رو باز کار می‌کنند و باور دارند که این فضاها مشارکت بین رشته‌ای را تشویق می‌کند تا در معرض انواع مختلفی از تخصص‌ها قرار بگیرند و خلاقیت و نوآوری را سرعت می بخشد. اما برای اجتناب از تنش و بهره‌ وری پایین، باید به آکوستیک توجه کافی کرد.

به گزارش گالری آنلاین، samira boon که در کاربرد منسوجات در معماری تخصص دارد، با معماران داخلی همکاری می‌کند تا در مورد آکوستیک و راه حل‌های فضایی برای فضاهای اداری تا پروژه‌های سالن تئاتر مشاوره دهد.

هنگام تحقیق در مورد مواد اولیه برای دفاتر از جمله معماران zwarts & jansma، دفتر طراحی tom postma و UNStudio، معماران همیشه با این پیش فرض شروع می‌کنند که مواد اولیۀ آکوستیک می‌توانند کارکردهای بسیار بیشتری از جذب صدای صرف داشته باشند.

ژاپنی‌ها از کلمۀ miryokuteki hinshitsu یا «کیفیت فریبنده» برای اشاره به جذبۀ زیبایی شناسانه و رابطۀ احساسی یک شئ استفاده می‌کنند. به طور مشابهی، استودیوی طراحی منسوجات هلندی samira boon باور دارد که می‌توان از مواد آکوستیک برای ایجاد هویت، به خاطر ظاهر بصری، یا تأثیرگذاری احساسی استفاده کرد. «10.800 horizons» یک اثر هنری پارچه‌ای با ابعاد بزرگ در سالن استراحتی در فرودگاه Schiphol آمستردام است که توسط معماران NEXT طراحی شده است.

این اثر به عنوان یک عنصر آکوستیک، هویت سالن استراحت را تقویت می‌کند و علاوه بر این، با یک منظرۀ انتزاعی و 10.800 نخ افقی، اثر هنری آکوستیک است که بیننده را به لمس کردن دعوت می‌کند. عناصر آکوستیک با اجرای خوب به عنوان بخش جدا نشدنی‌ای از طراحی فضای داخلی به حساب می‌آیند، آن‌ها تجسم یک روح هستند و واقعاً می‌توانند ارزش‌های فضا را افزایش دهند.

logo-samandehi