نمایش تکنولوژی های طراحی دیجیتال در لندن توسط دفتر معماری زاها حدید (ZHCODE)


«چرخش دیجیتال» نام نمایشگاهی در building centre در لندن بود که ایده ها و تکنولوژی هایی را به نمایش می گذاشت که نحوۀ تصور کردن، طراحی کردن و ساختن شهرهایمان را تغییر داده بودند.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که به نمایش کارهای ZHCODE - گروه تحقیقاتی طراحی و محاسبات دفتر معماری زاها حدید - اختصاص داده شده بود در سپتامبر 2018 برگزار شد. بازدیدکنندگان می توانستند نحوۀ کاربرد برنامه های محاسباتی این گروه به منظور ایجاد سازه های های تجربی، کانسپت های خانه سازی مدولار و الگوهای اولیۀ ساخته شده توسط ربات ها را مشاهده کنند، و این نمایشگاه نظری اجمالی به آیندۀ طراحی معماری دشت.

این پلتفرمِ فیزیکی و استعاری که در building centre در لندن قرار داشت به بررسی این موضوع می پرداخت که تحقیقات انجام شده توسط این گروه در زمینۀ تکنولوژی های دیجیتال چگونه برمحیط مصنوع اثر می گذارد. استادان دانشگاه و محققانی که با دفتر معماری زاها حدید کار می کنند فرصت پیدا کردند تا طراحی محاسباتی آزمایشی را به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه در ادامۀ نمایشگاهی بود که قبلا در مورد لابراتوار محاسباتی طراحی برپاشده بود. در بخشی از نمایشگاه نیز «چرخش دیجیتال» به بررسی اصطلاح tectonism – ساخت و روش های ساخت هندسه و سازه – و semiotics – کاربرد طراحی فیزیکی و ساخت کارها در پس زمینه های اجتماعی - پرداخته می شد.

logo-samandehi