ثبت ارتعاشات صوتی از میان مایعات رنگی


در نمایشگاه"invisible beauty" ، هنرمند حوزه هنرجدید، NaokoTosa تکنولوژی پیشرفته را با فرهنگ سنتی ژاپنی ترکیب کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، آثار هنری ویدئویی او با تبدیل فضای گالری هنگکنگ به نوعی تجربه‌ی چندرسانهای رنگارنگ، لحظاتی را نشان میدهندکه تنها دوربینی پر سرعت با قابلیت 2000 فریم در ثانیه امکان ضبطش رادارد. تصویرسازی پویا ارتعاشات صوتی گذرنده از میان مایعات رنگی را به همراه مواد دیگر، مانند حباب های یخ خشک و جوهر نشان میدهد.

آثار هنری Naoko Tosa در سراسر جهان از جمله موزه‌ی هنریMetropolitan نیویورک، CountyHall لندن، موزه‌ی هنرLongBeach و JapanCreative Centre در سنگاپور و موزه‌ های دیگر به نمایش در آمده است.

درنمایشگاه" invisible beauty" انواع مختلف آثار هنرجدید او، از جمله ‘genesis’، ‘space flower’ و مشهورترین اثر او ‘sound of ikebana’به نمایش درآمده‌اند. Tosa با ایده گرفتن ازهنر گل‌ آرایی ژاپنی، مایعاتی مانند رنگ و روغن را در معرض ارتعاشات صوتی قرار داد و فرمهای حاصل را از طریق دوربینی پرسرعت ضبط کرد. این جنبشهای درونی و ظریف در بافت هایی رنگی نمایش یافته که با توجه به نگاره‌ شناسی رنگ فرهنگی-تاریخی به دقت انتخاب شدهاند. درسال 2014اثر ‘sound of ikebana’در فضای بیرونی موزه‌ی Artscience در سنگاپور، و درسال2017، در بیش از60 بیلبورد در میدانTimes نیویورک نمایش داده شده است.


logo-samandehi