رؤیای شهری خیال‌انگیز در MoMA


موزه هنر مدرن نیویورک MoMA اولین نمایشگاه مرور آثار هنرمند متأخر کنگویی در آمریکا Bodys Isek Kingilez را با عنوان" Bodys Isek Kingelez: City Dreams" برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، مجسمه‌های رنگارنگ و در هم پیچیده‌ی این هنرمند در جستجوی احتمالاتی آرمان‌گرایانه‌ برای شهرهای جهانی بودند. این نمایشگاه که سه دهه فعالیت هنری Kingilez رادر برگرفته، آثاربه ندرت نمایش‌ یافته از مجسمههای تک‌ساختمانی اولیه‌ی هنرمند تاشهرهای تماشایی در حال گسترش و آخرین آثار آینده‌گرایانه‌ ای را ارائه‌ می‌دهد که همگی با استفاده از گسترهی وسیعی از متریال‌های روزمره و اشیاءِ پیدا شده، مانند کاغذ رنگی، پلاستیک، قوطی‌ های کوکاکولا و در پوش بطری ساخته شدند.

ساختمان و محیط‌های شهری تصور شده نمایانگر نظر او در مورد آیندهای شکوفا بوده و از بازدیدکنندگان می‌خواهد که به گفته‌ی هنرمند «دنیایی بهتر و صلح‌جو‌ تر» را تصورکنند. نمایشگاهCity Dreams با نمایشگاه‌ گردانی Sarah Suzuki ارائه شده و در همکاری با هنرمند Carsten Höller، بیش از30 اثر از جمله بسیاری از آثار به ندرت دیده شده از مجموعههای عمومی و همچنین خصوصی را گرد هم می‌آورد.


logo-samandehi