گزارش تصویری نمایشگاه گروهى عكاسى در گالری نگاه


"دم" نمایشگاه گروهى عكاسى است که به کیوریتوری نازلى عباسى از 21 دی ماه در گالری نگاه برپا شده و تا 10 بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

" زن" از دیرباز تا کنون، الهام بخش هنرمندان بوده و به طرق مختلف در آثار آنان مورد بازنمایی قرار گرفته است. اندکی پس از رواج عکاسی، زن در برابر دوربین قرار گرفت و نخستین پرتره ی زنانه ثبت شد.
عکاسی به نمایش زیبایی های زنانه اکتفا نکرد بلکه دوربین عکاسی،زشتی ها، رنج ها و مصائب دنیای زنان را به تصویرکشید. در این مسیر مستنداتی از زندگی زنان به اسناد تصویری تاریخ اضافه شد که بسیاری از آنها توسط خود زنان به ثبت رسیده است.
عکاسان علاوه بر بازنمایی صریح و عینی دنیای زنان به نمایش جهانی سورئال و بیان ذهنیت خویش، پیرامون زنان پرداختند. مجموعه آثار نمایشگاه مفهومی "دم" - بانو در زبان فرانسه- روایتگر ذهنیت و دیدگاه چند عکاس معاصر، نسبت به سوژه ی "زن" است.
زن در نگاه بصری هر کدام خوانشی مستقل و متفاوت دارد، گاه نماد زایش و زیبایی است،گاه همچون آلیس در سرزین عجایب است،گاه کلیشه وگاه درگریز ازکلیشه های متداول ساختار شکن است و این همه تنها گوشه ایی از چالش های ذهنی عکاسان می باشد که به این سوژه ی تکراری معنایی تازه می بخشد.

در این نمایشگاه آثاری از آرمان استپانیان، بهاره بیشه، اشكان تیرداد، بابك حقى، مرضیه خرسند، پژمان دادخواه، سارا ساسانى، جلال سپهر، مریم سعید پور، اعظم شادپور، امید شلمانى، سیوا شهباز، آیتا شكیبافر، حسنا شهرامى پور، الناز عابدى، نازلى عباسپور، نازلى عباسى، مهرداد عمرانى و صمد قربان زاده، سروش میلانى زاده، مهدى مقیم نژاد، على یحیایى و فرید موسوى به نمایش درآمده است.

علاقمندان جهت بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند به گالری نگاه واقع در خیابان مطهرى، خیابان جم(فجر)، خیابان غفارى پلاك ٦٤ مراجعه نمایند.


logo-samandehi