گزارش تصویری نقاشی های موزه d`Orsay پاریس (بخش یازدهم)

موزه d'Orsay که ابتداً به عنوان ایستگاه راه آهنی در مجموعه کاخ اورسی (Palais d'Orsay) احداث گردید، بر حاشیه رود سن واقع شده است و به عنوان نمونه‌ای تحسین برانگیز از معماری جنبش هنرهای زیبا فرانسه به شمار می‌رود.

به گزارش گالری آنلاین، موزه اورسی به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین گالری‌های هنری پاریس، آثار هنری و مجسمه‌هایی متعلق به سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۵ را در خود جای داده است. به طور کل آنچه که بازدید از این موزه را در سفر با تور فرانسه حائز اهمیت نموده است آثار متعلق به هنرمندانی چون اوژن دولاکروا، ادوار مانه، پل گوگن، پل سزان، کلود مونه، پیر آگوست رنوآر، آلفرد سیسلی و ون گوگ است. با این وجود آثار هنری بسیار دیگری را می‌توان در این مجموعه یافت که بازدید از آن را به تجربه‌ای انکار نا‌شدنی بدل نموده‌اند.

کلکسیون نقاشی‌های اورسی به سال ۱۸۱۸ زمانی که لوئی هجدهم موزه لوکزامبورگ را تأسیس نمود باز می‌گردد. مجموعه آثار گالری اورسی شامل طیفی از سبک‌های رئالیسم تا امپرسیونیسم است. کمک‌های مالی خصوصی که موزه اورسی در طول سالیان متمادی از آن‌ها بهره برده است، مجموعه آن را با در برگیری آثار شاخص و منحصربفرد غنی‌تر ساخته است.

logo-samandehi