استفانو بوئری قالب جدید فضای نمایش نقاشی تالار رافائل در میلان را طراحی می‌کند


گروه معماری استفانو بوئری، قالب و آرایش جدیدی را برای نمایش طرح اولیه نقاشی تالار رافائل در گالری هنر میلان طراحی کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، این نقاشی که توسط رافائل و برای تکمیل نقاشی دیواری «مکتب آتن» واقع در تالار سیگناتور موزه‌ی وایتکان (Stanza Delle Segnature of the Vatican Museums) استفاده شد، یک طراحی اولیه است که در مرکز قالب جدید قرار گرفته است، و هدف از آن افزایش مطلوبیت فضا برای اثر به منظور اطمینان از حفظ آن در گذر زمان است.

قالب و آرایش جدید استفانو بوئری که در 27 مارچ 2019 به روی عموم بازگشایی می‌شود در حول «طرح اصلی و کامل برای نقاشی» (ben finito cartone) ساخته شده و یک محفظه بزرگ از صفحات شیشه‌ای یکپارچه و دولایه از آن محافظت می‌کند؛ درحالیکه در فضای روبروی اثر تنها یک میز آموزشی قرارگرفته که با همکاری شرکت (Riva 1920) و با استفاده از چوب سخت تنه یک درخت بلوط 150 ساله ساخته شده است. به گفته بوئری: «تمامی انتخاب‌های ما برای قالب و آرایش جدید، از مراحل رسیدن به نقاشی گرفته؛ همگی طوری طراحی شده‌اند تا عموم را برای چشم‌انداز موجود در اثر آماده کند - چشم اندازی بکر - که به خودی‌خود ترکیبی شگفت‌انگیز از مفاهیم مختلف است؛ از یک سو اثر طرحی کامل است، و از سوی دیگر طرحی اولیه برای تکمیل نقاشی اصلی. بخاطر همین یک میز بزرگ و سخت از چوب بلوط برای تالار طراحی کردیم (ساخت شرکت ریوا 1920) که هدف از آن جمع‌آوری متون و اسناد دقیق در مورد پیشینه اثر؛ چگونگی ساخت آن و رابطه‌ی آن با نقاشی دیواری در تالار سیگناتور در موزه واتیکان است.»

هم‌اندازه با اثر، محفظه بزرگ محافظ با 8 متر عرض و 3 متر ارتفاع، از طریق ایجاد شکافی در دیواره کناری گالری وارد تالار شد. صفحه شیشه‌ای دولایه دارای ویژگی ضدانعکاس و شفافیت تقویت‌شده برای ایجاد بهترین حالت نمایش و ویژگی ضد پرتو‌ماورای‌بنفش برای جلوگیری از فساد 210 صفحه کاغذی است که اثر را تشکیل می‌دهند، همچنین محفظه طوری طراحی شده تا میزان رطوبت در آن را برای محافظت از اثر در بلندمدت ثابت نگه‌دارد. به گفته Francesca Motta، مدیر پروژه از تیم معماری استفانو بوئری: «ساخت فضا با رنگ‌ها و مواد تیره برای محافظت و جلوگیری از فساد اثر امری حیاتی است. همچنین میزان نور را به حداقل رساندیم؛ مقدار ثابت Lux 25، که میزان استاندارد برای آثار حساس هنری مانند نقاشی‌های رافائل است.»

logo-samandehi