بازگشتی به سوی گذشته با نگرش به معماری مدرن

نگاهی به طراحی مرکز تفریحی توریستی جدید دریاچه یانگ چنگ


طراحی و معماری مرکز تفریحی توریستی جدید دریاچه یانگ چنگ، نمودی از کلبه های سنتی با سقف کاهی است که می توان آن را بازگشتی به سوی گذشته با نگرش به معماری مدرن خواند.

به گزارش گالری آنلاین، هدف کِنگو کوما ساخت تایپوگرافی به عنوان تپه ای تصادفی بر روی ساحل بوده تا فضا را از روندی یکنواخت خارج کند. فرم مثلثی ساختمان بر روی الگوهای مثلث و مربعی اکسترود شده که نتیجه نهایی آن مخروط یا هرم های غیرقرینه است.

طراحی داخلی مرکز توریستی یانگ چنگ، فرمتی از قالب اصلی بیرونی ساختمان می باشد. به این صورت که به منظور همپوشانی بهتر ساختمان، طبقات به واسطه رمپ و شیب به هم مرتبط شده اند. لذا طبقات دارای مسیرهای ارتباطی لغزشی است تا شیب بیرونی ساختمان حفظ شده و بر روی عملکرد داخل ساختمان تاثیر گذارد.

کنگو کوما با تاثیرپذیری از سبک، بافت و فرمت اصلی معماری سنتی چین به کانسپتی دست یافت که معرف هارمونیکی از زبان معماری چین در قالب بنایی مدرن باشد.

سقف شیب دار مجموعه با ورق های آلومینیومی ضدزنگ ساخته شده که از مقاوت در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار می باشد. نمای مجموعه بیشتر به سمت بندرگاه کشتی های تفریحی متمرکز شده که حالتی دعوت کننده دارد. با وجود سادگی و خلوص طراحی ساختمان و محوطه، نمی توان از هوش سرشار کِنگو کوما گذشت که هارمونی زیبایی را بین گذشته و آینده خلق نمود.

منبع: آرل


logo-samandehi