طراحی رستورانی با نمای کروی به سبک ایتالیایی و مدرن


طراحی رستورانی در قسمت پایینی یک کره در پاییز سال 2018 توسط گروه معماری Heliotrope انجام شده است. این رستوران سه طبقه همانند یک جنگل سرسبز طراحی شده است که مساحتی برابر با 1900 فوت مربع دارد و ظرفیت آن 50 نفر می باشد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از آرل، معماران برای طراحی نما، از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده اند که توانسته با هندسه خاص خود فضایی روشن و مدرن را برای رستوران ایجاد کند.

می توان گفت ایده طراحی از سکه گرفته شده، که در داخل و خارج رستوران قابل مشاهده است. از سنگ مرمر ایتالیایی برای میزهای پیشخوان استفاده گردیده و دیوارهای داخلی رنگ های سفید و صورتی دارند.

معمار این پروژه می گوید: ساخت این رستوران مانند ساخت یک کشتی درون یک بطری بوده است. به علت کروی بودن فضا، امکان مانور و جایگذاری آشپزخانه و اجاق ها یک چالش به شمار می آمد. همچنین به دلیل فرم ظاهری ساختمان و سیستم مکانیکی پیشرفته در بالا و پایین رستوران و نگهداری از گیاهان سختی های خاص خود را داشته است.

معماری و طراحی داخلی رستوران باعث ایجاد سبک کلاسیک در یک زبان مدرن شده است. متریال بی نظیر مانند سنگ مرمر، کاشی، برنج هایی با شکل منحنی و متصل به دیوار و قفسه های نصب شده بر دیوار از انتخاب های مهم در این طراحی بوده است.

می توان گفت در این رستوران غذا و معماری باهم آمیخته شده اند در حالی که به سنت های غذایی ایتالیا احترام گذاشته شده است اما در عین حال به ساختار مدرن نیز توجه شده است.


logo-samandehi