بال‌های کفش‌دوزک‌ها مکانی برای کتابخانی کودکان چینی

استودیوی LUO در واکنش به گسترش بی‌رویهٔ دوچرخه‌های عمومی که پس از استفاده در نقاط مختلف شهر رها می‌شوند این دوچرخه‌ها را بازیافت و به کتابخانه‌های کوچک سیار برای کودکان تبدیل کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، این کتابخانه‌های کوچک و نوآورانه، که «کفش‌دوزک اشتراکی» نام گرفته‌اند، در حقیقت قفسه‌های چرخ‌داری هستند که برای ارتقاء سطح آموزش کودکان ساخته شده‌اند. هدف دیگر این حرکت افزایش آگاهی عمومی نسبت به مسائلی مانند حفاظت از منابع، حمل‌ و نقل بدون آلودگی و ارتقاء یادگیری لذت‌بخش است.

استودیوی LUO این کتابخانه‌ها را با جمع‌آوری و بازیافت دوچرخه‌ های رها شده، ورقه‌های آهنی خودروهای اسقاطی و سایر پسماندهای دوست‌دار محیط زیست ساخته است. نتیجهٔ این تلاش‌ها قفسه‌ های سه‌ چرخهٔ پایداری هستند که یک چرخ کمکی در انتهای‌شان دارند. بازیافت و استفادهٔ مجدد از این پسماندهای صنعتی به شکلی طبیعی و هنرمندانه انجام گرفته است، که می‌توان آن را ظاهر زیبا و کفش‌دوزک‌ مانند این کتابخانه‌ها در یافت.

درب این کتابخانه‌های سیار مانند بال‌های کفش‌دوزک باز و بسته می‌شود. در درون آن‌ها هم قفسه‌های چندطبقه‌ای تعبیه شده‌اند که نه تنها منجر به مستحکم‌تر شدنشان می‌شوند بلکه باعث می‌شوند تا بتوانند کتاب‌های بیش‌تری را هم در خود جای دهند. قفسه‌های بالاتر ارتفاع بیش‌تری نسبت به قفسه‌های پایین‌تر دارند و پایین‌ترین قفسه هم به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان بتوانند هنگام خواندن و به اشترک گذاشتن کتاب‌هایشان روی آن بنشینند یا به آن تکیه دهند. این قفسه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربران بتوانند با توجه به نیازهای خود ارتفاعشان و در نتیجه ظرفیت‌شان را تغییر دهند.

logo-samandehi