برشی از تلاش سی ساله ریوجی در عکاسی

معرفی هنرمند

ریوجی، عکاس ژاپنی، از عکاسی در آب کار خود را شروع کرد سپس مدت مدیدی بر روی عکاسی سیاه و سفید متمرکز شد؛ اخیرا او تلاش دارد تا رنگ را در درون عکس های خود بگنجاند.

در ادامه شرحی از زندگی او را می خوانید.

ریوجی در اوتارو در ژاپن متولد شد.

وی در کودکی به همراه خانواده خود به ایالات متحده نقل مکان کرد و در مناطق مختلفی از جمله هاوایی تا نیوهمپشایر زندگی کرد و پس از مدتی دوباره به ژاپن برگشت تا اینکه پدرش از ارتش بازنشسته شد.

ریوجی در تمام دوران کودکی تمایل جدی به هنرها نشان داد و این علاقه در دوران خدمت نظامی خود شروع به تحقق یافت.

وی زمانی که در گوام مستقر بود در حالی که علاقه طولانی مدت خود به غواصی را دنبال می کرد عکاسی در زیر آب را یاد گرفت.

این هنرمند در دانشگاهی در شبه جزیره مونتری حضور یافت و کار موفقیت آمیز در لیتوگرافی را آغاز کرد. در مونتری بود که نمایشگاهی از عکسهای جری اولسمان الهام بخش او شد و او را به سمت استفاده از فاین آرت و عکاسی سیاه و سفید سوق داد.

ریوجی بیش از سی سال است که پیوسته چشم انداز عکاسی خود را دنبال کرده و علاوه بر کار سنتی سیاه و سفید خود به خاطر چاپ های نفیس پلاتین-پالادیوم خود شهرتی کسب نموده است.

این عکاس سالها پیش شروع به کار بر روی بدنه عکس هایی کرد که آنها را "اشکال یخ" می نامید. موضوع مورد نظرش گیاه شناسی بود که در بلوک های یخ منجمد شده بودند و او با یک دوربین با فرمت بزرگ به رنگ سیاه و سفید از آنها عکاسی کرد و روی کاغذ ژلاتینی نقره ای 20x24 چاپ نمود.

وی اخیراً این مجموعه را گسترش داده تا رنگ را نیز در بر بگیرد. در هر دو مجموعه ی سیاه و سفید و رنگی، یخ به اندازه همان گلهایی که در آن قرار دارد مهم است و عنصری غیر منتظره و غیرقابل پیش بینی را فراهم می کند؛ این عنصر را می توان با کلیه نقص های خود به اصل ژاپنی (wabi sabi - زیبایی در طبیعت) تشبیه کرد.


تهیه و تنظیم : بهاره زالی/ مریم محمدزاده

منبع : ryuijie /westongallery

logo-samandehi