گزارش تصویری چیدمان و نصب آثار محمد ابراهیم جعفری

نمایشگاهی از آثار هنرمند نقاش، شاعر، محمد ابراهیم جعفری ۱۳۹۷ - ۱۳۱۹ تحت عنوان "در سفر با ماه" از روز جمعه بیستم دی ماه ۹۸ در خانه هنرمندان ایران برپا میشود.


به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که به همت انجمن هنرمندان نقاش و با تلاش همسر و خانواده ایشان جمع آوری و به نمایش در می آید، شامل مجموعه ای از آثار پنج دهه از فعالیت این هنرمند معاصر کشور است.

در بیانیه این نمایشگاه که به قلم مریم محمدی (همسر استاد جعفری) و دختر ایشان، دکتر سارا جعفری نوشته شده است، بر این نکته تاکید شده که برخی از آثار این مجموعه برای بار نخست به نمایش در می آید و میتوان گفت هنرمند خود نمایش گردان این نمایشگاه است. کتاب گزیده آثار این هنرمند نیز که به صورت دو زبانه منتشر شده است، پنج شنبه ۲۶ ام دی ماه توسط نشر نظر در خانه هنرمندان ایران با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان رونمایی خواهد شد.


در زیر متن کامل این بیانیه را میخوانید:

در سفر با ماه نمایشگاهی است از آثار محمد ابراهیم جعفری نقاش، شاعر. ۱۳۹۷ - ۱۳۱۹ این نمایشگاه گزیده ای است از مجموعه خصوصی هنرمند و شامل آثاری است که او به تدریج در طی ۵۰ سال از دوره های مختلف کاری خود انتخاب و در این مجموعه نگهداری کرده است. با دیدن این آثار در مسیر زندگی هنرمندانه و خلاق محمد ابراهیم جعفری قرار گرفته و با او همراه می شویم. بدیهی است که بسیاری از این آثار برای اولین بار به نمایش گذاشته می شوند و شاید بتوان گفت هنرمند خود نمایش گردان این نمایشگاه است. کتاب گزیده آثار و برگزاری این نمایشگاه در زادروز محمدابراهیم جعفری دعوتی است از شما برای ملاقات با این هنرمند و فرصتی است برای جوانان هنرمند ایران تابا آثار و زندگی هنرمندان معاصر خود آشنا شوند.

مریم محمدی - سارا جعفری

تهران ۱۹ دی ماه ۱۳۹۸

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه و مشاهده آثار مجموعه شخصی محمد ابراهیم جعفری میتوانند از جمعه بیستم دی ماه ۹۸ الی یکم بهمن ماه ساعت ۱۷ به نشانی خیابان طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، استاد امیرخانی مراجعه نمایند.

همچنین روز پنج شنبه بیست وششم دی ماه ۹۸ در مراسم رونمایی از کتاب گزیده آثار این هنرمند در خانه هنرمندان ایران، سالن استاد جلیل شهناز، ساعت ۱۸،۳۰ شرکت نمایند.

logo-samandehi