در هم آمیختگی دنیای مد و آثار داوینچی در موزه لوور

هنرمند فعال در حیطه مد virgil abloh با نمایش اجرایی تحت عنوان capsule collection در موزه لوور از لئوناردو داوینچی تجلیل کرد.

به گزارش گالری آنلاین، به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سال در گذشت لئوناردو داوینچی در فرانسه، موزه لوور و virgil abloh موسس برند off-white به منظور تجلیل از زندگی و آثارافسانه ای این هنرمند دوره رنسانس، از رونمایی کلکسیون لباس های روزمره و کاربردی خود تحت عنوان capsule collection خبر می دهد. همزمان با برگزاری این نمایشگاه که تا 24 فوریه 2020 ادامه خواهد داشت - این کلکسیون تا زمان اتمام نمایشگاه به صورت آنلاین و همچنین در فروشگاه هدایای (گیفت شاپ) لوور در دسترس خواهد بود.

این هنرمند می گوید: درطول سال های تحصیلات عالی ام در کلاس هنر شیفته و مجذوب داوینچی شدم. من نه تنها به آثار هنری او که به استعداد و توانایی او در بسیاری از رشته ها از جمله علوم، مهندسی، معماری... بسیار علاقه مند شدم. او برای من نمادی از هرآنچه که به دوره رنسانس تعلق دارد است.

در تصاویر گرافیکی چاپ شده بر روی تی شرت ها و سوییت شرت ها، نقاشی های داوینچی با آرم های تجاری off-white درهم آمیخته شده است. از جمله آثار برجسته می توان به باکره و کودک با سنت جان تعمید دهنده و فرشته، معروف به باکره صخره ها و سنت آنه، مریم باکره و مسیح شیرخوار در حال بازی با بره معروف به سنت آنه، اشاره کرد.

او درادامه سخنانش می گوید: می خواهم این دو دنیا ی ظاهراً متفاوت یعنی دنیای مد ودنیای هنر والا را در هم بشکنم: این که ثابت کنم هر مکانی هر چقدر هم که منحصر بفرد باشد، برای همه قابل دسترس است بخش اساسی و مهم فعالیت های من است و این که ممکن است دوست داشته باشید افکار و احساسات خود را با چند مهارت بیان کنید و این که خلاقیت الزاما فقط به یک رشته هنری یا تحصیلی پیوند نخورده است. تصور می کنم شاید لئوناردو داوینچی اولین هنرمندی بود که با پیروی از این اصل زندگی کرد و من هم تلاش می کنم چنین باشم."

عادل زایان مدیر روابط خارجی لوور می گوید: لوور همواره محلی برای زندگی و الهام بخش خالقین هر عصر بوده است و ما بسیار خوشحال هستیم که نگاه virgil abloh به کاخ و مجموعه های لوور مهمترین چیزی است که در روند کار خلاقانه این هنرمند پر استعداد نهفته است. همکاری با برند off-white راهی برای رسیدن به مخاطبان جدید و روشی جدید برای علاقه مند ساختن آن ها به موزه لوور است.

لوور بزرگترین مجموعه از نقاشی های داوینچی، در کنار 22 طرح را نگهداری می کند. در قرن هشتم، این موزه به عنوان کاخ لوور، اقامتگاه سابق پادشاهان فرانسه، شناخته می شد، اما از سال 1793 این کاخ با بیش از 35000 اثر هنری در بیش از هشت بخش مختلف به یک موزه جهانی تبدیل شد. امروزه، موزه لوور با استقبال از بیش از 10.2 میلیون بازدید کننده در سال 2018، پربازدیدترین موزه جهان به شمار می رود.

logo-samandehi