چیدمان "مغناطیس اجتماعی" در بی ینال شنزن


جذب اجتماع در محل ملاقات نارنجی ملهم از فرهنگ و جغرافیا شنزن توسط استودیو Frank Havermans طراحی شده است.


به گزارش گالری آنلاین، در بی‌ینال طراحی شهری و معماری شنزن، استودیو Frank Havermans چیدمان معماری جدیدی را در بخشی از قلعه داپنگ طراحی کرده است. این سازه با نام "KAPKAR / DPF-4B" صرفا برای آن محل طراحی شده است و برای بازخوانی عناصر ساختمانی محلی، از معماری بومی پیرامون بهره برده است. نتیجه کار، مکان ملاقاتی به سبک فوتوریستیک و به رنگ نارنجی روشن برای جامعه ای است که در نظر دارد مانند یک آهن ربا عمل کند.
طراحی این چیدمان بی شک از روستای قلعه داپنگ و پیشینه غنی فرهنگی آن و همچنین موقعیت شگفت انگیز این روستا در مجاورت دریا الهام گرفته شده است. با توجه به این موضوع به عنوان نقطه شروع ، استودیو Frank Havermans با در کنار هم قرار دادن 4 عنصر معماری پروژه KAPKAR / DPF-4B را طراحی کرد: پشت بندهای انبار غله، چیدمان سازه های چوبی معماری، سقف های شیروانی gable roof رنگ و رو رفته در گوشه و کنار ، و اتصالات کام و زبانه چوبی ظریف.
این چهار عنصر با فرم جدید فوتوریستیک در کنار یکدیگر قرار گرفته و به رنگ نارنجی روشن رنگ شده اند تا بیانگر لباس کار پاکبانان دیپانگ باشند. ساختار انتزاعی این سازه تضاد چشمگیری با محیط تاریخی ایجاد کرده و دیدگاه کاملاً متفاوتی از فرهنگ ساختمان سازی محلی ارائه می دهد. گذشته، حال و آینده در یک نمایه ادغام شده اند.



logo-samandehi